-
Kwartrust, kwartnoot, achtste en zestiende noot: Ritmerad
Deze applicatie werkt als een jackpot en wordt gebruikt als ritmebingo. De gebruiker draait aan het wiel en er verschijnen 8 tellen (2 maten). In deze eerste versie kun je een kwartrust, kwartnoot, achtste noten en/of zestiende noten krijgen. …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Gemeentehuis en bib van Oostkamp: Info opzoeken
Surf naar de website van het gemeentehuis en de bib van Oostkamp. Beantwoord meerkeuzevragen over info die op beide websites terug te vinden is.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Kapitaal en intrest: Oefeningen
Met deze BookWidget kunnen de leerlingen oefenen op de berekening van intrest bij het sparen of lenen van een kapitaal. Herhaling van de begrippen kapitaal, startkapitaal, rente, intrest, rentevoet, lenen, sparen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Michelangelo: Leerpad
Op deze website vind je een muzische les over Michel Angelo. De leerlingen werken met Ipads in hoekenwerk en komen via interactieve oefeningen alles te weten over deze kunstenaar. De verschillende hoeken die aan bod komen, zijn:
- Wie is …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Helden doorheen de geschiedenis: Webquest
Via deze webquest doen leerlingen onderzoek naar volgende helden uit de geschiedenis:
- Herakles;
- koning Arthur;
- uitvinders in de twintigste eeuw.
Ze gaan ook op zoek naar helden en schurken in stripverhalen.
Er zit ook een programmeeropdracht in …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Piratenschat: Hour of Code
In deze educatieve game ga je als piraat op zoek naar de schat. Codeer de juiste weg en open de schatkist.
Het spelletje is gemaakt in CoSpaces.io, daardoor is het mogelijk om in 3D te spelen.Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Mobiliteit: Thinglink
Dit is een interactieve plaat voor leerlingen met als overkoepelend MOS-thema mobiliteit.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de Whizzkidswedstrijd voor hogeschoolstudenten lerarenopleiding.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Blind leren typen: Digitale flitskaarten
Digitale flitskaarten die horen bij de methode Typ 10.
Je geeft telkens aan of de tekst op de kaart juist of fout is.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met gewichten en volumes
Leer aan de hand van tien online oefeningen omgaan met gewichten en volumes.
Je wilt bijvoorbeeld jam maken, maar hoe reken je de hoeveelheden van de ingrediënten uit? Of je wilt besparen op gas en elektriciteit door korter te douchen maar …
Interactieve oefening -
Toetsenbord: Speciale toetsen
BookWigdets om stap per stap het toetsenbord van een Chromebook/laptop te verkennen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator