-
Universum: Escapegame
Help Elien de Alien naar de aarde te komen. Dit doe je door diverse raadsels en puzzels over ons heelal op te lossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Toetsenbord: Speciale toetsen
BookWigdets om stap per stap het toetsenbord van een Chromebook/laptop te verkennen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (6) -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
Tinker ball: Spel
Met dit interactieve spel probeer je op verschillende manieren de bal in het doel te krijgen. Maak gebruik van blikjes, hockeystick, honkbalknuppel, veren... om het balletje op te vangen. Ontwerp en ontdek om tot de correcte oplossing te komen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Grinch: Hour of Code
Red jij Kerstmis met dit codeerspel waarin the Grinch het hoofdpersonage is? Verzamel met de drone alle pakjes.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Het feest van Sinterklaas: Oefeningen
In deze oefening vind je verschillende oefeningen over het feest van Sinterklaas:
- een video over Sinterklaas,
- 2 praatplaten met woordenschat over Sint en Piet,
- draaikaarten om woordenschat te oefenen,
- een oefeningenreeks (o.a. woordenschat, …
Interactieve oefening (5)Leerkracht