-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Verkeersborden: Quiz
Via deze quiz wordt er geoefend rond de verschillende soorten verkeersborden en de betekenis van een aantal verkeersborden.
Interactieve oefening (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Vingers: Woordenschat
Verbind de woorden met de juiste vingers.
Interactieve oefening -
Delen van het gezicht
Verbind de afbeeldingen met de juiste plaatsen op het gezicht.
Interactieve oefening -
PMD-afval: Zoek de vijf verschillen
BookWidgets waarbij je vijf verschillen zoekt tussen twee PMD-afvalcontainers.
Bron: PMD: Zoek vijf verschillen door Katrien Mesdag
Interactieve oefeningLeerkracht -
Dokterspel: Verzorg de gewonde
Een kind is heel zwaar ten val gekomen. Wat kan je allemaal doen om de wonden te verzorgen?
In dit spel volg je stap voor stap de instructies:
- de wonden spoelen en ontsmetten;
- de breuken opsporen en de wonden verdoven;
- de gebroken botten …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Elektromotor: Simulatie
Deze simulatie biedt je inzicht in de werking van een elektromotor. Gebruik je computermuis om rond de toepassing te navigeren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tandenpoetsen: Audiowoordenboek
Je oefent met dit audiowoordenboek de woordenschat in van het tandenpoetsen.
Beluister het woord en herhaal het een paar keer.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Afval sorteren
Sleep het afval naar de juiste container.
Is het pmd, gft, papier of restafval?Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Tinker ball: Spel
Met dit interactieve spel probeer je op verschillende manieren de bal in het doel te krijgen. Maak gebruik van blikjes, hockeystick, honkbalknuppel, veren... om het balletje op te vangen. Ontwerp en ontdek om tot de correcte oplossing te komen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, …