-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met emballage
Leer aan de hand van tien online oefeningen hoe je de kost op emballage berekent om goederen netjes op te kunnen slaan, veilig te kunnen vervoeren, of zonder beschadigingen te kunnen leveren aan klanten. Bereken hoeveel statiegeld of btw je moet …
Interactieve oefening -
Val op in het verkeer: STEM-project
De opdracht voor de leerlingen is om een accessoire te ontwerpen dat hun zichtbaarheid in het verkeer vergroot. Ze zullen hiervoor gebruikmaken van Arduino en het simulatieprogramma Tinkercad Circuits. Hierbij doorlopen ze het technische …
Interactieve oefeningLeerkracht -
EDUbox Lezen: Tool
Met de EDUbox Lezen wil VRT - samen met Het Leesoffensief (samenwerkingsverband tussen de departementen Onderwijs en Vorming, Cultuur, Jeugd en Media, en Welzijn) - zoveel mogelijk leerlingen mobiliseren om te lezen, voor te lezen of samen te …
Interactieve oefening (3) -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Formula Off Road
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een terreinvoertuig met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces. Daarnaast bestuderen ze de overbrengingsverhouding van de gebruikte …
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Avatar
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een avatar met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Geluidsmachine
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een geluidsmachine met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Open Roberta: Programmeertool
Open Roberta is een online toepassing waarbij gebruikers robots en microcontrollers kunnen programmeren. Het script kan gebouwd worden met blokken of met code. Daarnaast kan je de configuratie van je apparaat bekijken en digitaal een simulatie …
App of softwareLeerkracht -
Maak je eigen filippinepuzzel
Maak hier je eigen filippine. Maak de puzzel persoonlijk met jouw eigen vragen en antwoorden. Deze tool helpt je om er een leuke en mooie puzzel van te maken.
App of software (3)Leerkracht