-
Vlakke figuren
Vlakke figuren: driehoek, vierkant, rechthoek, cirkel, trapezium, parallellogram en ruit.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Evenwijdige rechten snijden: Oefeningen
Twee evenwijdige rechten snijden met een andere rechten. Bereken de grootte van de hoeken.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Soorten hoeken: Oefeningen
BookWidgetsoefeningen over de soorten hoeken:
- rechte hoek;
- stompe hoek;
- scherpe hoek;
- nulhoek;
- gestrekte hoek;
- volle hoek.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Brick train: Puzzel app
Labo Brick Train is een spel dat de verbeelding en creativiteit van jonge kinderen prikkelt. Je bouwt en bestuurt treinen.
Het kind krijgt kleurrijke blokken om unieke treinen te bouwen als een puzzel. Er zijn meer dan zestig …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Kleur het paasei: ZIM
Een oefening waarbij verschillende gebruikers samen het paasei inkleuren. Zo verkrijg je digitaal toch samen één resultaat.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Gelijkvormige driehoeken: Oefeningen
In deze BookWidgets komen oefeningen op gelijkvormige figuren aan bod, de gelijkvormigheidsfactor en het berekenen van een ontbrekende zijde.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Vlakke figuren: Quiz - Nando 1
Met deze quiz overloop je de theorie over vlakke figuren. Hierbij komen aan bod:
- verzamelingen van vlakke figuren;
- soorten driehoeken volgens de hoeken en zijden;
- soorten vierhoeken;
- de cirkel;
Deze hoort bij de inhoud van module 13 uit …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vingers: Woordenschat
Verbind de woorden met de juiste vingers.
Interactieve oefening -
Delen van het gezicht
Verbind de afbeeldingen met de juiste plaatsen op het gezicht.
Interactieve oefening -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator