-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Elektromotor: Simulatie
Deze simulatie biedt je inzicht in de werking van een elektromotor. Gebruik je computermuis om rond de toepassing te navigeren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
AI: Test of je de machinevertalingen kan herkennen!
Wist je dat we online en in het dagelijks leven heel vaak te maken krijgen met machinevertalingen? Dankzij artificiële intelligentie zijn deze vertalingen steeds moeilijker te onderscheiden van vertalingen gemaakt door mensen. Maar toch …
Interactieve oefening -
Assisted Melody: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve afbeelding ga je componeren met behulp van drie componisten: Bach, Beethoven of Mozart.
Je hebt de mogelijkheid om de noten in te voegen via de partituur of je geeft ze in via het keyboard dat bovenaan het scherm …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Hydraulica: Webquest
Het einddoel van deze opdracht is dat de leerlingen een hydraulische kraan/robotarm bouwen met behulp van injectiespuiten.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Attentat 1942: Serious game WOII
Attentat 1942 is een videospel dat het verhaal vertelt van de nazi-bezetting in Praag vanuit het perspectief van hen die het aan den lijve hebben ondervonden. Het spel is gebaseerd op dialogen met overlevenden, interactieve strips en …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Wet van Ohm: Oefeningen
Dit interactief werkblad bestaat uit twee oefeningen op de wet van Ohm.
Interactieve oefening -
Sensoren en actuatoren: Theorie en opdrachten
Theoretische uitleg en oefeningen over sensoren, actuatoren en de toepassing van deze systemen in een productieautomatisatie.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Krachtmomenten: Oefeningen
Bookwidget om de basiselementen van een krachtmoment te oefenen: scharnierpunt, machtsarm en de voorstelling van de vectoren.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Italiaanse werkwoorden: Werkwoordenlijst eindigend op -are
Flitskaarten om Italiaanse werkwoorden in te oefenen die eindigen op -are.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Italiaanse werkwoorden: Werkwoordenlijst eindigend op -ere
Italiaanse werkwoorden: woordenlijst met flitskaarten om Italiaanse werkwoorden die eindigen op -ere in te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht