-
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Halloweenactiviteiten met Keynote: YouTube-afspeellijst
Via instructiefilmpjes maak je toffe opdrachten in het thema van Halloween.
Je leert je eigen afbeeldingen te maken met behulp van Keynote, een geanimeerde GIF aan te maken en exporteren als film.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Spline: Instructievideo's
Spline is een webgebaseerde 3D-ontwerptool. Je kan Spline gebruiken om interactieve 3D-inhoud te creëren. Op hun Youtube-kanaal, leer je de verschillende mogelijkheden ontdekken en gebruiken.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
De graftombe van Toetanchamon: Virtual reality
Een virtuele reis naar Egypte. Je brengt een bezoek aan de graftombe van Toetanchamon. Hierin krijg je een overzicht van de werkwijze en de archeologische vondsten.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Hoe maak je een YouTube-miniatuur?
Ik leer je hoe je een gepersonaliseerde YouTube-miniatuur of thumbnail maakt.
Zo laat je de Youtube-video beter opvallen voor je potentiële kijkers. Opvallen is cruciaal om je video´s bij een groot publiek te brengen.
Video (3)Systeembeheerder -
Stratenplan maken met Google Tekeningen: Handleiding
In een folder moet je soms een stratenplan plaatsen. Je zou een print-screen kunnen maken van uit Google Maps, maar de gebruiksrechten staan dit niet toe.
De goeie oplossing is een stratenplan overtrekken met een beeldbewerkingsprogramma, vaak wordt …
Video (6)Leerkracht -
Stapsgewijs een timer bouwen in Kodu: Instructievideo
Als je dit filmpje dat je rondleidt door de basisfuncties van Kodu Game Lab al bekeek, dan is deze korte handleiding een goede aanvulling. Stap voor stap zie hoe je een 'timer' programmeert in het spel: het is een boom die van zestig tot nul …
VideoSchool/onderwijs -
Xtranormal: Animaties maken
Xtranormal is een online toepassing waarmee je zelf animaties kan maken. Je kiest een filmset, een personage, camerastanden,... Verder moet je alleen een tekst intikken en een computerstem brengt de boodschap over. Zowel een monoloog als een dialoog …
VideoICT-coördinator -
Digitaal (prenten)boek ontwerpen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen van de derde graad een digitaal prentenboek. Ze maken eerst een scenario van het verhaal in de vorm van een schetsboek. Vervolgens tekenen ze de figuren uit het verhaal op papier, scannen ze het …
Video (11)School/onderwijs -
Barthel: Een klaswet en een project om creatief schrijven te bevorderen
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld werken de leerlingen van het zesde leerjaar aan het Barthel-project. Barthel staat enerzijds voor een klaswet: de kinderen moeten zich aan bepaalde klasafspraken houden. Anderzijds is Barthel de naam van een pop …
Video (6)School/onderwijs -
Een verhaal voorstellen met digitale fotografie
Inleiding
In dit praktijkvoorbeeld maken leerlingen kennis met een aantal Gentse legendes. Ze gaan vervolgens aan de slag om de legendes met digitale foto’s uit te beelden.
Om te beginnen maken ze de kledij die past bij de tijd van waaruit de …
Video (4)School/onderwijs