-
Schijfjes tellen: Splitsen tot 10
In deze oefening maak je spelenderwijs kennis met de splitsingen en bijhorende optellingen t.e.m. 10.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Groovity: Schrijfpatronen
Volg met je vinger het patroon. Zo oefen je schrijfpatronen in.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Blob Opera: Google Arts & Culture Experiments
Creëer je eigen opera-geïnspireerde nummer met Blob Opera. Je hebt hiervoor helemaal geen muziekvaardigheden nodig. Blob Opera is een machine learning-experiment van David Li in samenwerking met Google Arts & Culture.
Bekijk hier hoe …
Interactieve oefening (17)Systeembeheerder -
Number Match: Hoeveelheden tellen
Tel de getelde hoeveelheden.
Duid het kaartje aan waarop evenveel voorwerpen staan of waarop het bijhorende getal staat.Je kan kiezen uit twee spelletjes: memory of de open kaarten met elkaar combineren.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Birthday Candle Counting: Tel de verjaardagskaarsjes
Tel de kaarsjes op de taart en duid het bijhorende nummer aan.
Van 1 tot 10.Tijdens dit spel wordt er in het Engels geteld.
Interactieve oefening (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Counting fish: Tellen tot 20
Tel het aantal vissen en duid onderaan het juiste antwoord aan. In het eerste level wordt er gewerkt met aantallen tot vijf.
Haal je minstens 70 percent dan mag je door naar het volgende level. Elk level komen er meer vissen bij. In het laatste …
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Tellen tot 100: Verbind de punten
Leerlingen oefenen de getallen tot 100 door de stippen in de juiste volgorde te verbinden. Als de leerlingen goed gewerkt hebben, komt er een tekening tevoorschijn.
Voor de oefening begint kan je aanduiden met welke getallen je wil oefenen (1 tot …
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Schrijfpatronen: Prowise Presenter
Met deze schrijfpatronen oefen je met het schrijven van schrijfpatronen en het aanhouden van de juiste schrijfrichting.
Klik op de knop met het potlood en volg de stippellijnen met je vinger of met de pen van het touchscreen. De pijlen geven aan …
Interactieve oefening (13)