-
Arcade: Werking van spelconsoles
In Arcade onderzoeken de leerlingen de werking van spelconsoles door een blik te werpen op de evolutie en ontdekken ze hoe het gegevensverwerkend proces wordt uitgevoerd door de hardware. Ze maken kennis met bits en bytes en doen een …
Fysiek materiaal -
Aangenaam: Techniek - Explobots
In Aangenaam maken de leerlingen kennis met het vak techniek, met de Explobots en de vijf ervaringsgebieden. Het project is ontwikkeld voor scholen die meerdere projecten van Explobots gebruiken en als project om het schooljaar de starten. …
Fysiek materiaal -
Botsbots: Elektriciteit - Explobots
In Botsbots vertrekken de leerlingen vanuit de behoefte aan spelen in onze maatschappij en ontwikkelen ze via technische vaardigheden een speelgoedrobotje dat kan ingezet worden in een gezelschapsspel waar de verschillende robotjes tegen elkaar …
Fysiek materiaal -
Mijn keuken
In Mijn keuken bekijken de leerlingen hun eigen voedselvoetafdruk en controleren ze de hygiëne in de eigen keuken. Ze leren keukenafval juist sorteren, welke weg het daarna aflegt en over de ladder van Lansink.
Men maakt kennis met de …
Fysiek materiaal (5) -
Proper en gezond
In Proper en gezond maken de leerlingen kennis met de verschillende soorten ziektekiemen, antibiotica, vaccins en ons immuunsysteem. Ze leren hoe verzorgingsproducten en schoonmaakproducten ons kunnen beschermen tegen ziektekiemen. …
Fysiek materiaal (3) -
Puffen of rillen
In Puffen of rillen vertrekken de leerlingen van de klimaatverandering als probleemstelling, maken ze experimenteel kennis met het broeikaseffect en bestuderen ze een paar statistieken. Ze worden aangezet om na te denken over welke ontwerpen en …
Fysiek materiaal -
Sport en technologie
In Sport en technologie onderzoeken de leerlingen aan de hand van statistieken de behoefte van sport in onze maatschappij en maken ze kennis met het metabolisme.
Ze onderzoeken welke antwoorden de technologie heeft op deze behoefte door …
Fysiek materiaal -
Op reis naar een virtuele wereld
In Op reis naar een virtuele wereld maken de leerlingen aan de hand van onderzoeksopdrachten kennis met virtual reality, stereoscopie, het gyroscopisch effect, lenzen en magnetisme. Dit vormt een mooie basis om via het technisch proces zelf een …
Fysiek materiaal