-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Universum: Escapegame
Help Elien de Alien naar de aarde te komen. Dit doe je door diverse raadsels en puzzels over ons heelal op te lossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Travle: Aardrijkskundige kennis
Travle is een interactief spel waarbij je twee landen op een kaart krijgt of twee provinciën. Het is jouw taak om van de ene naar de andere te gaan. Dit doe je door de naam van een land of provincie in te typen en toe te voegen aan de kaart, …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Gemengde schakeling van weerstanden
Deze oefening kan ook als toets gebruikt worden. Het omvat twee gecombineerde schakelingen waarbij telkens twee weerstanden in zowel in serie/parallel geschakeld staan. Spanning, stroomsterkte en weerstand moet berekend worden.
Interactieve oefeningNieuwAndere functie -
Schimmels en bacteriën: Quiz - Match 3 Natuurwetenschappen-Wiskunde
Kahoot! bij Match 3, Thema 3 Een menswaardig leven Les 2 over schimmels en bacteriën.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Contouren van EU-lidstaten: Combineeroefening
Herken en combineer de contouren van de Europese landen. Dit leermiddel is gebaseerd op Contouren van de EU-lidstaten: Spel van Europa Direct Provincie Antwerpen
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Goniometrische getallen van verwante hoeken: GeoGebra applet
Een tool om te bekijken wat het verband is tussen de goniometrische getallen van verwante hoeken op de goniometrische cirkel. Je kan aanklikken welke verwante hoek je wil zien of welke goniometrische getallen je wil zien.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tweedegraadsfuncties: Herhalingsoefeningen
Reeks van twintig herhalingsoefeningen bij het onderwerp tweedegraadsfuncties.
Kan ingezet worden bij het inoefenen en/of toetsen van de onderdelen:
- een tweedegraadsfunctie herkennen;
- dal- of bergparabool;
- snijpunt met de y-as bepalen;
- nulpunten …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Aantal nulpunten tweedegraadsfunctie bepalen: Oefeningen
Lees op de grafiek van een tweedegraadsfunctie af hoeveel nulpunten er zijn.
Er zijn vijftien vragen, een selectie hiervan kan gebruikt worden bij het inoefenen en/of het toetsen.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander