-
Universum: Escapegame
Help Elien de Alien naar de aarde te komen. Dit doe je door diverse raadsels en puzzels over ons heelal op te lossen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
DNA, eiwitten en bacteriën: Online escaperoom
Door het spelen van een online escaperoom (begeleid via een chatbot) krijgen de leerlingen stap voor stap meer informatie over DNA, eiwitten, bacteriën en hoe medicatie werkt.
Tijdens deze lesactiviteit helpen de leerlingen professor …
Interactieve oefeningAnder -
Banaan: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Bloem: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Micro:bit aansturen met MicroBlocks
Korte video over hoe je de eerste keer MicroBlocks.fun gebruikt om de micro:bit te programmeren. Je ziet o.a. hoe je:
- de taal aanpast;
- de leds aanstuurt om bv. een smiley te programmeren;
- het spelletje blad-steen-papier programmeert op …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
PMD-afval: Zoek de vijf verschillen
BookWidgets waarbij je vijf verschillen zoekt tussen twee PMD-afvalcontainers.
Bron: PMD: Zoek vijf verschillen door Katrien Mesdag
Interactieve oefeningLeerkracht -
Draairad met lichaamsdelen
Draai aan het rad. Duid het lichaamsdeel aan bij jezelf.
Interactieve oefeningLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Tinker ball: Spel
Met dit interactieve spel probeer je op verschillende manieren de bal in het doel te krijgen. Maak gebruik van blikjes, hockeystick, honkbalknuppel, veren... om het balletje op te vangen. Ontwerp en ontdek om tot de correcte oplossing te komen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Het weerbericht: Prowise Presenter
Wat voor weer is het vandaag? En in welk seizoen bevinden we ons nu?
Met behulp van deze tool kun je samen met de leerlingen het seizoen, de temperatuur en het weertype bepalen.
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Dieren van de boerderij in de trein
In de lucht hangen er boerderijdieren aan ballonnen.
Beneden rijdt er een trein. Op elke wagon staat een abeeldingen van een dier.Zet de dieren van de boerderij in de juiste wagon.
Dit doe je door de ballon kapot te schieten.Interactieve oefening -
De zon en de planeten: Ganzenbordspel
Met dit online ganzenbord oefen je de leerstof over de zon en de planeten.
Je krijgt bijvoorbeeld volgende vragen voorgeschoteld:
- Welke planeet staat het verst van de zon?
- Waarom heeft Mars een rode kleur?
- Hoeveel bedraagt de temperatuur aan de …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator