-
Chrome Dinogame ontwerpen met OctoStudio en Zimjs
In deze bijdrage leer je hoe je met ZimJs-code een loopgame ontwerpt zoals de bekende Chrome Dino game met AI. Je vindt in deze bijlage ook een videohandleiding over hoe je zo een game ontwerpt met codeblokjes op een mobiel toestel en via de app …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Kwartrust, kwartnoot, achtste en zestiende noot: Ritmerad
Deze applicatie werkt als een jackpot en wordt gebruikt als ritmebingo. De gebruiker draait aan het wiel en er verschijnen 8 tellen (2 maten). In deze eerste versie kun je een kwartrust, kwartnoot, achtste noten en/of zestiende noten krijgen. …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
Maken of doen?: Uitleg verschil met oefening
In deze presentatie wordt het verschil tussen maken en doen uitgelegd. Aan het einde is er een invuloefening voor de cursisten.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Les questions: Werkblad
Oefeningen en presentatie om de vraagzin te herhalen. Zowel gesloten vragen als vraagwoordvragen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Netiquette: E-mails beoordelen
Oefening waarbij leerlingen verschillende zelfgemaakte e-mails bekijken en aan de hand van een checklist beoordelen wat er goed en minder goed is aan de e-mailberichten.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Driehoeken construeren met geodriehoek en passer: Presentatie
Met deze PowerPointpresentatie leren jouw leerlingen driehoeken construeren met behulp van een passer en een geodriehoek. Elke stap wordt visueel uitgewerkt.
Daarnaast leren ze ook de deellijnen in een driehoek tekenen met de geodriehoek.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Stadsbezoek Gent: Escapetour
Naar aanleiding van een stadsbezoek aan Gent maken de leerlingen een wandeltocht/escapetour.
Je kan de leerlingen het bestand digitaal of afgedrukt bezorgen. De antwoorden kunnen ze indienen met een Google Form.
De laatste stop is daar ingelast om de …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Richtlijnen voor het gebruik van generatieve AI op school: Presentatie
Presentatie met richtlijnen voor het gebruik van generatieve artificiële intelligentie op school.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
L'imparfait: Presentatie
Presentatie met uitleg en oefeningen om het gebruik en de vorming van de imparfait aan te brengen.
Downloadbaar lesmateriaalStudent (lerarenopleiding) -
Stadswandeling Antwerpen: Escape tour
Uitgewerkte escapetour om Antwerpen met je leerlingen te ontdekken of nog verder te verkennen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening