-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Carnaval: Bee-Bottegels
Kaarten voor de transparante Bee-Botmat in het thema carnaval.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Dersekranda: Interactieve oefeningen in het Turks
Op deze Turkstalige website vind je tientallen oefeningen en educatieve games die je kan gebruiken in de klas. Je vindt er interactieve oefeningen voor lezen, wiskunde
Dit zijn allemaal mini-games gemaakt met de open source javascript code …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Kleuterapps: Uitleg en stappenplannen
Per app krijg je een overzichtje met wat meer informatie:
- Kid'i (spelletjes en animaties),
- Puzzel Box (puzzels),
- Kleuren en vormen,
- Tiny Tap (spelletjes en opdrachten),
- Code Karts (programmeren),
- Coding Safari (computationeel denken), …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
De Creatieve Code
De Creatieve Code zet programmeren in als een creatieve tool en is tegelijkertijd een actieve manier om meer over kunst te weten te komen. Leerlingen leren bovendien kritisch te kijken naar technologie door er zelf mee aan de slag te gaan.
Samen …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Update VRiool: Project InnoVET XR
Met dit vervolgproject werd de virtual reality applicatie VRiool uitgebreid met extra inhoud.
VRiool gaat over de aanleg van een huisrioleringsnet. Leerlingen kunnen een huisrioleringsnet virtueel aanleggen, inclusief het plaatsen van controleputten, …
Artikel -
VR Bouwknopen: Project InnoVET XR
Binnen dit project werd een VR-applicatie ontwikkeld waarin naast aanschouwelijkheid, ook de mogelijkheid wordt toegevoegd om bouwknopen virtueel stap per stap op te bouwen én deze te manipuleren. Zo kan de onzichtbare werking en technisch …
Artikel -
VR systeembekisting: Project InnoVET XR
Dit project resulteerde in een VR-applicatie over systeembekisting, waarin leerlingen virtueel een kolom- en balkbekisting leren opbouwen.
De tool is beschikbaar via de XR-uitleendienst van de Regionale Technologische Centra (RTC). Dit kan binnen RTC …
Artikel -
Veiligheid en instructie aan de machines via AR: Project InnoVET
Binnen dit project werd een Augmented Reality (AR) ontwikkeld om veilig te werken met machines in het machinepark van een school. De filmpjes met handleiding worden als lessenpakket beschikbaar gesteld. De nadruk in dit project ligt op …
Artikel -
VR systeembekisting: Handleiding
Deze handleiding is je gids in het gebruik van de serious game VR Systeembekisting. Dit project werd gerealiseerd binnen een projectoproep van InnoVET (2022-2023), met de steun van de Vlaamse Overheid, departement Onderwijs & Vorming.
De …
Downloadbaar lesmateriaal -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
Levend programmeren: Logisch en wiskundig denken
Met levend programmeren kan je op een eenvoudige en speelse manier werken aan computationeel denken, logisch en algoritmisch denken.
Onze website bevat een lesfiche, een handleiding en materialen om onmiddellijk aan de slag te gaan in de …
Website (8)ICT-coördinator