-
Tekenen en vullen recipiënt: Stappenplan
Stappenplan voor het tekenen, opmaken en automatisch opvullen van een recipiënt (erlenmeyer, kolf, reageerbuis ...) op basis van meetgegevens.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Game of codes: Programmeren via code.org
Een eenvoudige handleiding om in de klas met coderen aan de slag te gaan. Alle programmeerspelletjes die in deze handleiding beschreven zijn, zijn te vinden op code.org.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Paint en Befunky: Werkbundel
In deze werkbundel leren leerlingen met het programma Paint en de website Befunky werken.
De opdrachten zijn kort samengevat en ondersteund door video's en voorbeelden van het eindresultaat.
Meer informatie vind je ook hier: …
Downloadbaar lesmateriaal (41)Leerkracht -
Afval sorteren: Aanvullende werkblaadjes bij WAI-NOT-oefening
Dit is een document dat gebruikt kan worden als aanvulling op de inhoud van de WAI-NOT-website. Met foto's en korte zinnen leer je de basis van het sorteren van afval in GFT, PMD, papier en karton, glas en rest.
Downloadbaar lesmateriaal (107)Leerkracht, ICT-coördinator -
Model en Paper space in AutoCAD
In AutoCAD is het mogelijk om te tekenen in model space en je afdruk voor te bereiden in paper space. In deze bijdrage leer je de basisfunctionaliteiten.
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
CoderDojo: Tientallen handleidingen en didactisch materiaal om te leren programmeren
CoderDojo is een wereldwijde, door vrijwilligers geleide gemeenschap van gratis programmeerworkshops voor jongeren. CoderDojo organiseert met vrijwillgers gratis sessies om jongeren te leren programmeren. Een groot deel van het didactisch …
Downloadbaar lesmateriaal (35)Organisatie, firma, vzw -
Logo ontwerpen met lettervormen
Met behulp van Photoshop Elements toont deze bijdrage hoe je letters kan combineren om tot een logo te komen.
Het kan ook met een ander programma, bijvoorbeeld publisher of Word. Je zet de letters dan in afzonderlijke tekstvakken.
Downloadbaar lesmateriaal (10)Leerkracht