-
Leer tot en met 10 tellen
Leren tellen is leuk. Met deze tool wordt tellen nog leuker. Toon het cijferbeeld, de hoeveelheid of het woord.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Speel pong met je webcamera
Pong is één van de eerste computergames. Nu kan je pong spelen met je webcamera.
Leuk voor kinderen of ouderen die lichaamsbeweging nodig hebben.
Multipong speel je met meerdere toestellen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Het Beestig BosBordspel
Het Beestig BosBordspel is een levensgroot bordspel vol spelletjes, knutselwerkjes en vragen die de zin om de natuur te ontdekken prikkelen. Door te observeren, te voelen en te verzamelen is er een direct contact met de natuur. Dit spel legt de …
Fysiek materiaal -
Sumaze! Primary: Wiskundespel
Laat jonge leerlingen zelfstandig ontdekken en ontwikkelen met het meeslepende wiskundespel. Leerlingen oefenen er probleemoplossende en wiskundige vaardigheden. Eens je kan tellen tot 20 kan je hiermee aan de slag.
App of softwareLeerkracht -
Mondzorgkoffer
In deze koffer vind je informatie en didactisch materiaal over mondzorg (gezonde tanden, voeding en tandzorg, tanden poetsen en tandartsbezoek)
Het didactisch materiaal bestaat o.a. uit voorleesboekjes, puzzels, een gebitsmodel met tandenborstel, een …
Fysiek materiaal -
De Gezonde Mondkoffer: Een box vol inspiratie over mondhygiëne
Wil jij graag met jouw school aan de slag rond preventieve mondzorg? De Gezonde Mondkoffers zijn uitleenboxen vol materiaal om kinderen en jongeren (met een beperking) te laten kennismaken met preventieve mondzorg en het …
Fysiek materiaal -
Gynzy: Tijd om les te geven
Gynzy biedt Interactieve software aan, om het gebruik van je digibord te verbeteren. Je vindt er educatieve tools en spelletjes voor het digibord. Er is adaptieve verwerking voor je leerlingen waarop ze op hun eigen niveau kunnen oefenen.
App of software -
CodeSpark Academy: Coding app voor kinderen
Bij CodeSpark Academy leren leerlingen spelenderwijs programmeren en logisch nadenken. Je krijgt mogelijkheden om te werken aan computationeel denken via spelletjes om het logisch denken te bevorderen.
App of software (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
Robotizen: Kid learn coding robot
Je leert de basis van het programmeren met computers en robots via een waaier aan interactieve leeractiviteiten in een interessant verhaal.
Het spel is geschikt voor kinderen van vier tot negen jaar.
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Elektriciteit: Huurkoffer
Na het stroomkring-kringspel, gaan de leerlingen in kleine groepjes aan de slag met elektriciteitssets en vijftien opdrachtkaarten. Daarna testen ze materialen op hun geleidbaarheid met de robottester en ontdekken ze de polariteit van motor, …
Fysiek materiaal (8) -
Bijenspel Hivelife: Bij-zaak wordt hoofdzaak
Hivelife is een spel over bijen voor jong en oud, waarbij je op een speelse manier alles leert over ons milieu door de ogen van de bijen.
In het spel vind je puzzels, quizvraagjes, memory, doolhofspel, bloementapijt, nectarspel, larven …
App of software (6)Leerkracht