-
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (6) -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
MuisMeester: Oefen je muisvaardigheid
Het spel traint coördinatie, klikken en dubbelklikken met een computermuis. Een goede muisvaardigheid is een basis voor het werken aan digitale vaardigheden. Kinderen kunnen snel overweg met een touchscreen, maar het werken met een …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Kerst en Nieuwjaar: Doolhof
Loop door het doolhof naar de juiste voorwerpen.
Maar pas op voor de vijanden.Interactieve oefening -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
AI voor Oceanen: Kennismaking met artificiële intelligentie
Classificeer eerst objecten als "vis" of "geen vis" om AI te trainen en zo afval uit de oceaan te verwijderen. Daarna train je de basis dataset zodat die ook andere zeedieren herkent. Tenslotte pas je eigen labels toe op afbeeldingen van …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Space Shelter: Leer veilig online navigeren
Space Shelter stuurt je op ruimtemissie. Tijdens je ruimtereis worden tal van vaardigheden op de proef gesteld. Op het ruimteschip leer je onder meer de basisregels van een sterk wachtwoord kennen, tweestapsverificatie te gebruiken en …
Interactieve oefening (16)Systeembeheerder -
Leercentrale aardwarmte van VITO in Mol: Kennismaking via Thinglink
Leerlingen maken kennis met de leercentrale aardwarmte van VITO in Mol.
Omwille van de coronamaatregelen zijn fysieke rondleidingen voorlopig niet meer mogelijk. Daarom voorzien we een online alternatief zodat jullie in ieder …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vaderdag: Prowise Presenter
Besteed aandacht aan Vaderdag met deze digibordles. Start de les met de vraag en laat leerlingen het goede antwoord kiezen. Leer hoe de dag is ontstaan en lees samen de verschillende vaderdagversjes. Laat kinderen een eigen gedicht schrijven voor …
Interactieve oefening -
Groenten: Woordenschatoefening
Met deze flashkaarten en oefensets met afbeeldingen en benamingen oefen je de meest voorkomende groenten in België.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator