-
Talkr: Laat foto's praten
De app Talkr laat jou toe om foto's te laten spreken. Door eigen of andere foto's te importeren breng je het personage op de foto als het ware tot leven.
De app Talkr Live biedt dezelfde mogelijkheden. Hierbij is het echter mogelijk om live op …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Grieks en Minecraft: Akropolis Avontuur
Hoe breng je educatieve technologie in de klassieke talen? Vorig academiejaar ontwierpen mijn studenten en ik lesmateriaal dat net dit deed! We ontwikkelden twee levels waarin leerlingen het oude Rome konden verkennen en via opdrachten meer …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Duik met AI de geschiedenis in
Zou je ook graag met een gekleurde bril kijken naar die oude foto’s van (over)grootouders? Dat kan door AI in te zetten in je klas! Dit artikel praat over de mogelijkheden van AI bij zwart-wit beelden.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Open een AI-kunstgalerij!
Van artificiële intelligentie heb je wellicht al gehoord. Slimme computers die auto’s vanzelf doen rijden, slimme vuilnisbakken die helemaal zelf kunnen sorteren, gezichtsherkenning bij camera’s … Die slimme computers …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI & ART: Ontketen jouw lyrische Picasso
In dit educatief AI-project zullen we kunst maken met artificiële intelligentie. Niet door ingewikkelde technieken en berekeningen, maar door een simpele zin in te toetsen. Zo duik je in de 'verbeelding' (latent space) van de artificiële …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
De graftombe van Toetanchamon: Virtual reality
Een virtuele reis naar Egypte. Je brengt een bezoek aan de graftombe van Toetanchamon. Hierin krijg je een overzicht van de werkwijze en de archeologische vondsten.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Historische bronnen vergelijken: Lesfiche 3.12
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Op ontdekking in het oude Griekenland: Lesfiche 3.11
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les kan gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Aansluiten bij de leefwereld met fragmenten uit games: Lesfiche 3.6
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Keuzes en dilemma's in Wereldoorlog I: Lesfiche 3.4
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (10)Leerkracht -
AI Op School: Sociale robot
Sociale robot van Dwengo is een vakoverschrijdend STEM-project voor de eerste en tweede graad van het secundair onderwijs. In een aantal modules gaan leerlingen aan de slag om zelf een sociale robot te ontwerpen, te programmeren en te …
Website