-
Help de paashaas: Eduscape
In het paasthema ga je op zoek naar een viercijferige code. Hiervoor moet je verschillende opdrachten uitvoeren waarbij je oefent op de volgende leerstof:
- haas 1 = rekenen
- maaltafels;
- deeltafels;
- delen met rest;
- vermenigvuldigen en delen met …
Interactieve oefening (98)Leerkracht - haas 1 = rekenen
-
Eduscape in de ruimte: Kloklezen tot op 1 minuut
De tijd is gestolen door buitenaardse wezens. Los de opdrachten met de wijzerklok op en breng de tijd terug naar de aarde.
Interactieve oefening (58)Leerkracht -
Eduscape in de ruimte: Kloklezen tot op 5 minuten
De tijd is gestolen door buitenaardse wezens. Los de opdrachten met de wijzerklok op en breng de tijd terug naar de aarde.
Interactieve oefening (70)Leerkracht -
Breuken: Eduscape
In deze eduscape moet je de wetenschappers helpen om een medicijn te maken.
Je gaat op zoek naar drie ingrediënten die je kan verdienen door in de labo's opdrachten op te lossen.In de eduscape zitten volgende oefeningen:
- breuken koppelen aan …
Interactieve oefening (159)Leerkracht -
Zegswijzen i.v.m. geld
Verbind de zegswijzen i.v.m. geld met de juiste betekenis.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Slide to the top: Breuken, kommagetallen en procenten rangschikken
Rangschik breuken, kommagetallen en procenten van klein naar groot.
Je kan kiezen uit drie spelletjes:
- breuken rangschikken,
- breuken en kommagetallen rangschikken,
- breuken, kommagetallen en procenten rangschikken.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Fraction Fling: Taartvoorstelling koppelen aan de juiste breuk
Bovenaan staat een taartvoorstelling. Schiet met de katapult naar de bijhorende breuk.
Voor het spel start kan je kiezen of je met breuken kleiner of groter dan een geheel wil oefenen.
Interactieve oefening (7)Leerkracht, ICT-coördinator -
Math man: Hoofdrekenen tot 100
Speel Pacman en oefen zo het hoofdrekenen tot 100. Beweeg door het doolhof en loop eerst naar een vraagteken. Je krijgt dan een oefening. Vang vervolgens het spookje met het juiste antwoord.
Speel je dit spel op je computer, dan hoef je niet aan …
Interactieve oefening (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Number patterns: Getallenreeksen tot 100 aanvullen
Vul de ontbrekende getallen aan in een getallenreeks. Bij het oefenspel heb je onbeperkt tijd. Bij het racespel moet je de reeks afgewerkt hebben, binnen een bepaalde tijd.
Speel je dit spel op je computer, dan hoef je niet aan te melden. Speel je …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Clear it: Optellen tot 20
Bovenaan zie je welk getal je moet maken. Klik de getallen in het rooster aan tot je het gevraagde getal hebt. Hierdoor oefen je het optellen tot 20.
Speel je dit spel op je computer, dan hoef je niet aan te melden. Speel je het spel op een mobiel …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Number race: Even en oneven getallen
Voor het spel start kan je kiezen uit vier verschillende spelletjes:
- even getallen aanduiden,
- oneven getallen aanduiden,
- getallen kleiner dan een bepaald getal aanduiden,
- getallen groter dan een bepaald getal aanduiden.
Tijdens het spel …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Math lines: Aanvullen tot een bepaald getal
Voor het spel start, kies je tot welk getal je wil aanvullen. Je kan een getal kiezen van 5 tot en met 12.
Tijdens het spel is het de bedoeling dat je het balletje met het getal wegschiet naar een getal dat samen de gevraagde hoeveelheid geeft. …
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator