-
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Afbeeldingen rangschikken: Kenmerk afleiden uit context
In deze toepassing moeten allerlei afbeeldingen gerangschikt worden van groot naar klein, van dik naar dun, van veel naar weinig, van breed naar smal of omgekeerd. Hierbij moeten de kleuters zich telkens afvragen welke afbeelding op de plaats van …
Downloadbaar lesmateriaal (31)School/onderwijs -
Hoeveelheden tellen door te turven: Hoeveelheid tot vijf
Tel het aantal voorwerpen en klik op het plusteken tot er evenveel zwarte streepjes staan. Bevestig je antwoord door op het vakje te klikken waarin de streepjes staan. Heb je teveel keer geklikt op het plusteken dan kun je met het minteken het …
Downloadbaar lesmateriaal (24)School/onderwijs