-
Zeekomkommer: Weetjes en activiteiten tijdens een strandwandeling
In dit document ontdek je weetjes en activiteiten die je kan doen tijdens een strandwandeling.
Je vindt er o.a. weetjes en spelletjes over:
- de bruinvis;
- de haai;
- de heremietkreeft;
- de inktvis;
- de kokkel;
- de krab;
- de kwal;
- de mossel;
- de oester; …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Organisatie, firma, vzw -
De vleermuis: Webquest
In deze BookWidget kom je meer te weten over vleermuizen. Je ontdekt welke lichaamsdelen een vleermuis heeft en hoe je een gewonde vleermuis moet verzorgen.
Dit gebeurt aan de hand van de volgende opdrachten:
- filmpje met informatie bekijken; …
Interactieve oefening (3)Student (niet lerarenopleiding) -
Dieren van de nacht: Webquest
Deze webquest gaat over de vleermuis, de egel en de uil en bestaat uit een:
- puzzel en quiz over de uil;
- invuloefening rond de egel;
- informatief materiaal over nachtdieren.
Dit leermiddel is toegevoegd door studenten die deelnamen aan de …
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Herfstwandeling in het bos: Opdrachtenblad
Met dit opdrachtenspel in het thema herfst trek je met de kinderen naar het bos.
Als je wandelt door het bos laat je de kinderen spelenderwijs opdrachten uitvoeren. Hiermee werk je aan lezen en luisteren. Met de opdrachten oefenen ze ook de …Downloadbaar lesmateriaal (63)Andere functie -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw -
Computational thinking: Online workshop
Deze online workshop is ontwikkeld voor leerkrachten. Computational thinking maakt onderdeel uit van de eenentwintigste eeuwse vaardigheden. Kennisnet introduceert je in de workshop met de wereld van logisch nadenken en programmeren. Ze …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Speel met wiskunde en programmeren in Human Resource Machine
In het spel Human Resource Machine leren kinderen programmatorisch denken. Ze schrijven een soort programma om een opdracht juist te laten uitvoeren, via wiskundige berekeningen. Klinkt ingewikkeld, maar het spel legt het speels en …
App of software (3)Organisatie, firma, vzw -
The Foos: Spelenderwijs programmeren van op kleuterniveau
The Foos is (één van de vele) apps waarmee je kinderen de beginselen van het programmeren mee aanleert. Ze moeten een figuurtje van punt A naar punt B brengen, door de stappen uit te 'schrijven' met blokjes. Dit spel is …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie -
Lief milieu - aarde
Het milieu rondom ons :
Acht delen: aarde - bodem - lucht - water - planten en dieren - mens 1 en 2 - beleid
App of software (4)Andere functie -
Smart Pentamino
De bedoeling van dit spelletje is om een tekening samen te stellen van een bepaalde vorm. Hiervoor kun je twaalf unieke elementen gebruiken uit het pentaminospel, elk opgebouwd uit vijf vierkanten.
Amino Smart Pen is de softwareversie van een spel …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw