-
Banaan: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Bloem: Zoek de drie verschillen
Er zijn enkele verschillen tussen de eerste en tweede tekening.
Vind jij ze?Interactieve oefening -
Today's Teaching Tools: Online cursussen en digitale tools
Today’s Teaching Tools is een gratis ontwikkelplatform voor en door docenten. Werk aan jouw professionalisering op het gebied van digitale geletterdheid, digitale didactiek en
mediawijsheid door middel van praktische online cursussen …WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMpedia Education: Lesmateriaal en projecten voor STEM
STEMpedia helpt leerlingen en leerkrachten op een interactieve manier leren over kunstmatige intelligentie, machine learning, Python en robotica. De website bundelt een grote hoeveelheid aan projecten en leermiddelen over coderen en …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Maandkalender 2023 - 2024: Prowise Presenter
Met behulp van deze kalender voor je smartboard kun je op een eenvoudige manier samen met je leerlingen praktisch oefenen met het aflezen van een maandkalender,
Interactieve oefening -
Bordspel mediawijsheid: Prowise Presenter
Aan de hand van vragen komen leerlingen meer te weten over mediawijsheid. Leerlingen krijgen o.a. vragen over nepnieuws, phishing, privacy, sterke wachtwoorden ...
Interactieve oefening -
Carnaval: Attributen
Welk attribuut hoort bij het kostuum? Tik het aan.
Interactieve oefening (3)Ander -
CodeGuppy: JavaScript voor jongeren
CodeGuppy is een volledig gratis codeerplatform. Je leert er coderen met JavaScript.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Kamperen: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen rond het kampvuur?
Klik aan wat anders is. …Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Tuingereedschap: Zoek de vijf verschillen
Zie jij de vijf verschillen? Klik aan wat anders is.
Interactieve oefening