-
Robocup Junior: Robotwedstrijd
Op deze website vind je informatie over de Robocup Junior-wedstrijd. Dat is een jaarlijkse robotwedstrijd voor jongeren van 8 tot 18 jaar oud.
RoboCup Junior stimuleert het uitwisselen van kennis, communicatie en teamwerk. Schoolteams bouwen en …
AankondigingLeerkracht, ICT-coördinator -
Flitskaarten: Prowise Presenter
In deze les wordt de tool flitskaarten uitgelicht.
Ontdek verschillende praktijkvoorbeelden waarmee je direct aan de slag kan gaan of die kunnen inspireren om gepersonaliseerde oefeningen met deze tool te ontwerpen.
Je vindt hier volgende …
Interactieve oefeningNieuw -
Symmetrieassen en spiegelen
Je lost volgende oefeningen op:
- symmetrieassen tekenen;
- asymmetrie aanduiden;
- aangeven of een spiegeling correct getekend is;
- gelijkvormige figuren aanduiden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Verhoudingstabellen: Prowise Presenter
Maak verhoudingen inzichtelijk door gebruik te maken van deze verhoudingstabellen.
Interactieve oefening -
Naam in braille: Prowise Presenter
Aan de hand van deze tool kunnen leerlingen hun eigen naam in braille schrijven.
Interactieve oefening -
Bordspel empathy land: Prowise Presenter
Empathy land is een bordspel dat bijdraagt aan de burgerschapsvaardigheden van jouw leerlingen. Leerlingen leren in open gesprekken met elkaar te praten over hun thuissituatie.
De stellingen staan zowel in het Engels als in het Nederlands.
Interactieve oefening -
Maandkalender 2023 - 2024: Prowise Presenter
Met behulp van deze kalender voor je smartboard kun je op een eenvoudige manier samen met je leerlingen praktisch oefenen met het aflezen van een maandkalender,
Interactieve oefening -
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Breinbreker: Honingraat 10
Dit is een honingraatraadsel! In een honingraatraadsel moeten de cijfers 0 tot en met 9 ingevuld worden. Elk cijfer mag maar één keer gebruikt worden. Door de cijfers in de raat op te tellen ontstaat het getal aan de zijkant.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Breinbreker: Honingraat 9
Dit is een honingraatraadsel! In een honingraatraadsel moeten de cijfers 0 tot en met 9 ingevuld worden. Elk cijfer mag maar één keer gebruikt worden. Door de cijfers in de raat op te tellen ontstaat het getal aan de zijkant.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Breinbreker: Honingraat 8
Dit is een honingraatraadsel! In een honingraatraadsel moeten de cijfers 0 tot en met 9 ingevuld worden. Elk cijfer mag maar één keer gebruikt worden. Door de cijfers in de raat op te tellen ontstaat het getal aan de zijkant.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Breinbreker: Honingraat 7
Dit is een honingraatraadsel! In een honingraatraadsel moeten de cijfers 0 tot en met 9 ingevuld worden. Elk cijfer mag maar één keer gebruikt worden. Door de cijfers in de raat op te tellen ontstaat het getal aan de zijkant.
Interactieve oefeningLeerkracht