-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Toetsenbord: Speciale toetsen
BookWigdets om stap per stap het toetsenbord van een Chromebook/laptop te verkennen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Flowgorithm: Leer programmeren
Deze online cursus biedt een introductie tot programmeren door middel van basisconcepten zoals algoritmes, variabelen, loops, condities en functies, zonder het gebruik van een specifieke programmeertaal. In plaats daarvan maakt het gebruik van …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Val op in het verkeer: STEM-project
De opdracht voor de leerlingen is om een accessoire te ontwerpen dat hun zichtbaarheid in het verkeer vergroot. Ze zullen hiervoor gebruikmaken van Arduino en het simulatieprogramma Tinkercad Circuits. Hierbij doorlopen ze het technische …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Rekenblad in Excel: Invuloefening celbereik
Met deze BookWidgetsoefening kan het onderwerp celbereik in een Excel rekenblad ondervraagd of ingeoefend worden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Rekenblad in Excel: Invuloefening schermonderdelen
Met deze BookWidgetsoefening kunnen de verschillende schermonderdelen van een Excel rekenblad ondervraagd of ingeoefend worden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Formula Off Road
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een terreinvoertuig met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces. Daarnaast bestuderen ze de overbrengingsverhouding van de gebruikte …
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Avatar
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een avatar met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Geluidsmachine
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een geluidsmachine met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Un-Dough!: Google Arts & Culture Experiments
Generatieve AI heeft de wereld veranderd in kleurrijk deeg! Hoeveel culturele monumenten kun jij ontdekken?
Het experiment maakt gebruik van Google AI om monumenten in plasticine-stijl te maken. Een diepte- en opvallendheidsmodel wordt gebruikt om het …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, …