-
Picture Book Maker: Online je eigen kinderboek maken en publiceren
Met Picture Book Maker van Culture Street kan je je eigen kinderboek maken en publiceren. Je kiest uit verschillende achtergronden, personages en voorwerpen om je verhaal vorm te geven. Je kan ook tekst toevoegen en je boek een titel en een auteur …
App of softwareLeerkracht, Ander -
Speel pong met je webcamera
Pong is één van de eerste computergames. Nu kan je pong spelen met je webcamera.
Leuk voor kinderen of ouderen die lichaamsbeweging nodig hebben.
Multipong speel je met meerdere toestellen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Jurassic VR: Dino's in virtuele realiteit
Met deze app kan je rondlopen in de wereld van Jurassic VR, je kan zelf navigeren of je kan een dino volgen. Je lijkt echt in de virtuele wereld te zitten.
Je kan ook Jurassic simulator kiezen, dan zie je verschillende dinosaurussen in 3D.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Mottekasteel Hoge Wal: ErfgoedApp
In 1190 bouwde Zeger II het mottekasteel Hoge Wal. Vandaag vind je geen echt kasteel meer op de castrale Motte. Je vindt er wel sporen terug van een middeleeuws verleden.
Ontdek het leven zoals het was op het mottekasteel Hoge Wal! Maak kennis met …
App of software -
Gynzy: Tijd om les te geven
Gynzy biedt Interactieve software aan, om het gebruik van je digibord te verbeteren. Je vindt er educatieve tools en spelletjes voor het digibord. Er is adaptieve verwerking voor je leerlingen waarop ze op hun eigen niveau kunnen oefenen.
App of software -
Dieren in het donker: Webquest
In deze webquest leren je leerlingen over nachtdieren, meer bepaald hoe deze aangepast zijn aan het nachtelijke leven. De verschillende werkvormen die aan bod komen, zijn:
- luisteren naar een informatief filmpje, gevolgd door het oplossen van een …
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
Robotizen: Kid learn coding robot
Je leert de basis van het programmeren met computers en robots via een waaier aan interactieve leeractiviteiten in een interessant verhaal.
Het spel is geschikt voor kinderen van vier tot negen jaar.
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Hopster Coding Safari: Programmeren voor kleuters
In deze app moeten de leerlingen dieren naar een bepaalde bestemming brengen. Eerst doen ze dit door middel van blokjes met een pad erop. Later doen ze dit met pijlen. Het is een app om de eerste beginselen van het programmeren onder de knie …
App of softwareICT-coördinator, Systeembeheerder -
Maak een boodschappenlijst
Maak je eigen boodschappenlijst. Tijdens het typen verschijnt er een suggestie met pictogram. Je kan de app in verschillende lesopdrachten integreren.
App of software (6)ICT-coördinator, Systeembeheerder, … -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Bijenspel Hivelife: Bij-zaak wordt hoofdzaak
Hivelife is een spel over bijen voor jong en oud, waarbij je op een speelse manier alles leert over ons milieu door de ogen van de bijen.
In het spel vind je puzzels, quizvraagjes, memory, doolhofspel, bloementapijt, nectarspel, larven …
App of software (6)Leerkracht