-
Ontsnapping uit het oude Rome: Digitale escaperoom over Romeinse cijfers
Je kruipt in de huid van een slaaf in het oude Rome, Maximus Aurelius. Je zoekt een manier om te ontsnappen uit het Colosseum. Bij allerlei Romeinse locaties krijg je puzzels die je moet oplossen. Uiteindelijk kom je aan in de oude haven, waar een …
Interactieve oefening (125)Leerkracht -
Wheel of names: Kennismakingsoefening Frans
Leerlingen draaien aan het rad en lezen en beantwoorden een kennismakingsvraag in het Frans. Het spel kan een ijsbreker zijn aan het begin van een nieuw schooljaar.
Interactieve oefening (58)Leerkracht -
Op zoek naar Rudolf: Digitale kerstzoektocht
Rudolf is vermist, en zonder zijn rendier, kan de Kerstman niet uitvliegen. Om Rudolf terug te vinden, moet je een aantal opdrachten oplossen.
Interactieve oefening (98)Leerkracht -
Sinterklaas: Eduscape
De mijter van de sint is gestolen. Je komt aan de hand van allerlei opdrachten te weten waar, hoe en wanneer het gebeurde en ook wie de dader is.
Volgende opdrachten komen aan bod:
- liedjes van Sinterklaas;
- rebus in geheimschrift; …
Interactieve oefening (24)Leerkracht -
Draai een verhaal
Laat de slotmachine ronddraaien en bedenk een verhaal met de vier afbeeldingen die je ziet.
Noteer, vertel, teken het verhaal of maak er een toneeltje van.Interactieve oefening (28)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Lyrics Training: Vul de songtekst aan
Weggelaten woorden invullen in een liedjestekst terwijl je naar de videoclip kijkt, dat is het concept van Lyrics Training.
App of software (26)Leerkracht -
Kennismakingsspel: Rad met vragen
Een (coronaproof) kennismakingsspel. De leerlingen kunnen aan het digitaal rad draaien. Nadien verschijnt er een kennismakingvraag.
Interactieve oefening (25)Leerkracht -
Bezoek bibliotheek Mechelen: 360°-tour
Deze 360°-tour is gemaakt in Het Predikheren, de bibliotheek van Mechelen. Deze tour kan je gebruiken om een eerste bezoek aan de bibliotheek voor te bereiden. Op die manier hebben leerlingen en cursisten al een idee van de inrichting en …
Interactieve oefening (16)Leerkracht -
Versla het virus!: Prowise Presenter
Interactieve en educatieve escaperoom over het coronavirus voor op het digibord.
Leerlingen moeten opdrachten oplossen om zo woorden te verzamelen waarmee ze een zin kunnen maken. Deze zin verraadt de plaats waar ze de code kunnen vinden om te …
Interactieve oefening (20) -
Sommenplaneet
Sommenplaneet is een rekenprogramma voor kinderen van de lagere school.
Alle onderdelen zijn opgebouwd als spelletjes die je kan winnen door goed te rekenen.
Er zijn verschillende modules:- optellen/ aftrekken,
- tafels,
- geld,
- wegen.
In het …
App of software (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Schuifmaataflezingen: Oefening
Dit programma leert je de schuifmaat af te lezen. Je moet enkel de schuifmaatopening ingeven.
Het programma is slechts 72 Kb groot.
App of software (17)Leerkracht, Directie, … -
Wie ben ik?
Draai aan het rad.
Vertel iets over jezelf aan de hand van de tekening die je ziet.Bijvoorbeeld:
- Je ziet een kat. Je kan iets vertellen over je lievelingsdier. Of over je huisdier.
- Je ziet een wereldkaart. Je kan iets vertellen over een land waar je …
Interactieve oefening (17)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner