-
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
VR App Kolomboor: Veilig leren werken met VR
VR App Kolomboor werd gecreëerd in het kader van het Innovet project van De Passer/KTA Brugge: "Leerkrachten met VR op de schoolbanken" . De software werd geschreven voor de Oculus Quest.
Via deze app maken leerlingen op een veilige manier …
App of softwareLeerkracht -
Building learning labs and innovative learning spaces
Een praktische gids die door European Schoolnet is ontwikkeld om scholen en leraren te ondersteunen in het uitrollen van STEM-labo's en een Future Classroom. De middelbare school RHIZO Lyceum OLV Vlaanderen wordt in deze gids als …
ArtikelLeerkracht -
Magisch lichtjesspel - Vuile vingers
De dagen worden wat korter en kouder en dan willen we het vooral gezellig maken. Niet alleen binnen werkt deze opdracht goed, buiten in het donker wordt het eens zo spannend én gezellig!
Een magische creatieve activiteit die niet alleen leuk …
Artikel (13) -
Kunstklappers: ErfgoedApp
Via de app ErfgoedApp kan je met de QR-code het Yper Museum bezoeken.
App of software -
FACT: In verschillende talen communiceren op de werkvloer
Communiceren in verschillende talen op de werkvloer wordt een stuk eenvoudiger met deze praktische tool. FACT vertaalt tussen Nederlands, Frans, Engels, Spaans, Roemeens, Pools, Arabisch, Dari, Pashtu, Somalisch en Oekraïens en kan ook …
App of software -
Plastic party - Vuile vingers
Leerlingen maken een kunstwerk met plastic spullen.
Naast bewustwording rond plasticsoep leren kinderen ook bij over kleuren, vormen, compositie en kunstenaars die werken rond afval.
Artikel (9) -
Apollo - 50 jaar maanlanding
Een halve eeuw geleden zette Neil Armstrong voet op de maan. In totaal twaalf astronauten zouden op onze naaste buur rondwandelen. De eerste maanlanding hield heel de wereld aan het tv-toestel gekluisterd, de laatste vlucht kreeg nog amper …
Artikel (6) -
De schuifmaat
Met deze oefening leer je hoe een schuifmaat werkt. De onderdelen van de schuifmaat komen aan bod en ook hoe je ze moet aflezen.
Op het einde van de oefening krijg je je score.
App of softwareLeerkracht -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie -
FluidSIM: Software voor pneumatica, hydraulica en elektriciteit
FluidSIM wordt gebruikt voor het maken en simuleren van pneumatische, hydraulische en elektrische schema`s.
App of software (3)