-
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Voorvoegsels bij eenheden
Versleep het voorvoegsel van de eenheden aan de linkerkant naar het overeenkomstige tiende machtsgetal aan de rechterkant.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Opstelling temperatuurregeling: Leerpad
Dit digitale leerpad bevat oefeningen over temperatuurregeling. De oefeningen zijn gebaseerd op de opstelling over temperatuurregeling. Je kan deze opdrachten ook terug vinden als downloadbaar lesmateriaal.
Interactieve oefening -
Arduino Science Journal: Experimenten meten
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke experimenten meten.
App of softwareLeerkracht -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
FluidDraw: Educatieve licentie
Leerkrachten en studenten kunnen via een contactformulier een gratis licentie aanvragen voor FluidDraw. Deze software is ontwikkeld om pneumatische en elektrische schakelschema's te tekenen.
App of software -
Wet van Hook: Digitaal practicum
In dit leermiddel wordt de wet van Hooke onderzocht in een digitaal practicum.
Interactieve oefeningLeerkracht -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
Eenparig veranderlijke beweging: Lezen van grafieken
BookWidgetsoefening op het lezen van een at-grafiek en het herkennen van bewegingen die bij bepaalde st, vt of at grafieken horen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Eenparig veranderlijke beweging: Lezen van st-grafieken
BookWidgets-oefening op het lezen van st-grafieken met eenvoudige berekeningen, het herkennen van kleinere en grotere versnellingen en herkennen van een st-grafiek van een botsende bal.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Fysica leerlab: Virtual reality
Fysica leerlab in virtual reality om leerlingen te leren werken met de reflectie van licht (de wet van Snellius).
App of softwareLeerkracht -
Escape The Lab: Virtuele escaperoom
Virtual Reality ervaring waarbij je met realistische chemische experimenten ontsnapt uit de escaperoom.
App of softwareLeerkracht