-
Coding Park: Leren programmeren
Coding Park is een codeerplatform waarop leerlingen leren coderen en computationeel denken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van visuele blokken of Python. Je kan meteen aan de slag in de gratis programmeeromgeving. Als je als ouder of leerkracht de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
MicroBlocks: Leren programmeren
MicroBlocks is een gratis, Scratch-achtige programmeertaal voor het leren werken met educatieve microcontrollerboards zoals de Micro:bit, Adafruit Circuit Playground Express en vele andere. MicroBlocks is een live programmeersysteem.
Klik op een …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
De Wonderlijke Wandeling: Wetenschappelijke speurtocht met opdrachten
Op deze wetenschappelijke speurtocht vol leuke opdrachtjes vind je wetenschap waar je het niet verwachtte. Je ontdekt hoe je een standbeeld meet zonder erop te klimmen, hoe je je evenwicht houdt zonder in de Graslei te vallen, hoe kleuren werken …
Aankondiging (4)Ander -
Pi-dag: Enkele magische toepassingen op iPad
Ter gelegenheid van Pi-dag wordt in deze video het gebruik van de iPad ingezet voor de lessen getallenkennis, rekenen, meetkunde, maar evenzeer algebra, data en onzekerheid als analyse.
Naast een algemeen gebruik van de iPad in de lessen …
VideoLeerkracht -
STEM-onderwijs op afstand: Databank van leermiddelen
Een databank van leermiddelen, inzetbaar voor STEM-onderwijs op afstand.
Categorieën waarop je kan selecteren:
- basisonderwijs,
- secundair onderwijs,
- eerste graad,
- tweede graad,
- derde graad.
Website (7)Leerkracht -
Rabbids Coding!: Educatief programmeerspel
Rabbids Coding is een educatief spel dat eenvoudig te spelen is. Het spel is volledig gratis en bedoeld om spelers de basis van het programmeren te leren. In het spel wordt aandacht besteed aan sequentieel programmeren, lussen en voorwaarden. …
App of software (5)Systeembeheerder -
Al bouwend leren over de stad: Lesfiche 3.2
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Computationeel denken en programmeren: Achtergrondinformatie, praktijkvoorbeelden en instrumenten
De website bevat achtergrondinformatie, praktijkvoorbeelden en instrumenten om bij leerlingen basis- en secundair onderwijs de basisprincipes van computationeel denken en programmeren te ontwikkelen.
Website (5)ICT-coördinator, Pedagogisch begeleider, …