-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond het thema biodiversiteit.
Willie de pratende hamster leert je kleuters alles over de volgende onderwerpen:
- de insectenwereld;
- de bijen en het belang van de campagne Maai mei niet;
- ontbossing;
- afval;
- de ecobrug.
Bij elk subthema …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Puppet Pals: Geanimeerde toneelstukken maken
Puppet Pals-app is een magische app die ieders creativiteit zal loswringen. Kies een plaats, sleep de personages over het podium en neem je eigen film op! Het is zo gemakkelijk. Personages spreken automatisch wanneer jij dat doet. Ze lopen op jouw …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Smartify: Beeldherkenning voor kunstwerken
Met deze app voor beeldherkenning scan je kunst in musea zoals muziek met Shazam en krijg je er meer info over.
Hoe werkt het?
- Richt de camera van je telefoon op een schilderij in een museum en je krijgt er meer informatie over. Je krijgt niet …
App of softwareLeerkracht -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Autodesk SketchBook
Autodesk SketchBook is een intuïtieve schilder- en tekenapp en maakt van je tablet een digitaal schetsboek. De tools ontworpen voor (professionele) kunstenaars, illustratoren en ontwerpers zijn vrij eenvoudig te gebruiken met de vingers …
App of softwareAndere functie