-
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs -
Bijenspel Hivelife: Bij-zaak wordt hoofdzaak
Hivelife is een spel over bijen voor jong en oud, waarbij je op een speelse manier alles leert over ons milieu door de ogen van de bijen.
In het spel vind je puzzels, quizvraagjes, memory, doolhofspel, bloementapijt, nectarspel, larven …
App of software (6)Leerkracht -
Natuurgames Nationale Parken
Deze app laat je kennis maken met de twintig nationale parken in Nederland. Kinderen ontdekken meer info over een aantal dieren en planten. Per leeftijdsgroep zijn er verschillende spelletjes te spelen: doolhof, woordzoeker, kruiswoordraadsel, …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Groink: Dierengeluiden herkennen
Met deze app leren kinderen dierengeluiden herkennen. Ze horen een geluid en duiden het juiste dier aan. Ze moeten volgende dieren herkennen: een leeuw, een haan, een schaap, een eend, een kat en een hond.
Ze kunnen ook een memory spelen met de …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
07. De boerderij: ICT op het menu
De boerderij is één van de dankbaarste thema's in de kleuterklas en in de lagere klassen van de basisschool. Kinderen zijn gek op dieren en zijn ook vaak vervreemd van de oorsprong van hun voedingsproducten. Het thema …App of software (5)School/onderwijs