-
Geld tellen: Eén euromunten
Vul het spaarvarken. Sleep elke één euro in de gleuf van het spaarvarken en tel tot 10 euro.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Tellen met cirkels en emoji's
Leren tellen met verschillende objecten en cirkels. Selecteer emoji's en voeg daarna evenveel toe met behulp van de pijltjes links of rechts. Je kan ook zwarte cirkels toevoegen om te vergelijken en correct te tellen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond biodiversiteit met volgende opdrachten:
- bekijk de filmpje Moestuinen (KRO Kindertijd) en beantwoord de vraag;
- bekijk het filmpje Mier heeft een probleem (MOS) en beantwoord de vragen;
- bekijk het filmpje Elise de eekhoorn …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Thema robot: Interactieve oefeningen
In deze bijdrage vind je allerlei interactieve oefeningen en activiteiten in thema robot.
Volgende opdrachten komen aan bod:
- kleuren herkennen;
- luister goed en klik de juiste robot aan;
- tellen tot 6;
- rangschik van klein naar groot; …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tellen tot 10
Klik op een getal uit de getallenrij en beluister het.
Interactieve oefening -
Rupsje Nooitgenoeg: Oefeningen
Je maakt verschillende oefeningen over het boek Rupsje Nooitgenoeg:
- rangschikken van klein naar groot;
- memory dobbelsteenbeeld;
- tellen tot 5;
- hoeveelheden vergelijken, waar zijn de meeste?;
- van rups tot vlinder;
- rangschikken van weinig naar …
Interactieve oefening (6)Leerkracht -
Number Match: Hoeveelheden tellen
Tel de getelde hoeveelheden.
Duid het kaartje aan waarop evenveel voorwerpen staan of waarop het bijhorende getal staat.Je kan kiezen uit twee spelletjes: memory of de open kaarten met elkaar combineren.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator