-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Sprankel Online: Verzameling aanpasbare Canva-sjablonen
Op dit Canva Creatorprofiel vind je meer dan 800 Canva templates voor je peuters of kleuters. Volledig aanpasbaar aan de noden van jouw klas.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Starfall: Educatieve spelletjes
Starfall is een Engelstalig leerplatform met interactieve taal- en rekenspelletjes waarbij kinderen spelenderwijs leren. Sommige educatieve spelletjes zijn gratis, om andere te spelen moet je een account aanmaken.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Leer tot en met 10 tellen
Leren tellen is leuk. Met deze tool wordt tellen nog leuker. Toon het cijferbeeld, de hoeveelheid of het woord.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Sumaze! Primary: Wiskundespel
Laat jonge leerlingen zelfstandig ontdekken en ontwikkelen met het meeslepende wiskundespel. Leerlingen oefenen er probleemoplossende en wiskundige vaardigheden. Eens je kan tellen tot 20 kan je hiermee aan de slag.
App of softwareLeerkracht -
Clap Along: Meeklappen en zo cijfers leren
Met deze filmpjes laat je de kinderen meeklappen of instrumenten gebruiken. In deze video geeft de stem en het nummer op het scherm aan hoe vaak er meegeklapt moet worden.
Je vindt in deze bijdrage de verschillende filmpjes uit …VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Tellen tot en met 10: Maak je eigen telbord
Laat je door dit filmpje inspireren bij het maken van een eigen herbruikbaar spelbord.
De kinderen leren en oefenen het tellen tot en met 10.VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
STERK IN STEM: Een portaalsite naar STEM-projecten
Deze portaalsite bundelt alle onderzoeksprojecten van het Expertisecentrum Onderwijsinnovatie van Hogeschool Vives over STEM-onderwijs.
Website (5)Leerkracht -
CodeSpark Academy: Coding app voor kinderen
Bij CodeSpark Academy leren leerlingen spelenderwijs programmeren en logisch nadenken. Je krijgt mogelijkheden om te werken aan computationeel denken via spelletjes om het logisch denken te bevorderen.
App of software (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Het Belgische bankbiljet: Interactieve tijdlijn
Gebruik eens een Belgisch bankbiljet in je les geschiedenis. Deze online tool toont 151 jaar geschiedenis van het biljet in Belgische frank. De tool geeft toegang tot details van de verschillende biljetten (thematiek, periode, waarde en …
Website -
Videogames in de klas: Lespakketten
Het gebruik van videogames in de klas is een uitstekende manier om de aandacht van studenten te behouden en hun nieuwsgierigheid te prikkelen. Spellen als Minecraft en de Discovery Tour van Assassin’s Creed hebben op dat vlak hun nut al …
Downloadbaar lesmateriaal -
Raising Dragons
Op de site Raising Dragons vind je heel wat informatie, inspirerende tips en fotomateriaal voor activiteiten met kinderen rond:
- STEaM,
- tijdsgebonden activiteiten als winter, zomer, Valentijn...
- letters,
- nummers, …
Website (6)Leerkracht, ICT-coördinator, …