-
Bedrijfsrekenen: Rekenen met emballage
Leer aan de hand van tien online oefeningen hoe je de kost op emballage berekent om goederen netjes op te kunnen slaan, veilig te kunnen vervoeren, of zonder beschadigingen te kunnen leveren aan klanten. Bereken hoeveel statiegeld of btw je moet …
Interactieve oefening -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met gewichten en volumes
Leer aan de hand van tien online oefeningen omgaan met gewichten en volumes.
Je wilt bijvoorbeeld jam maken, maar hoe reken je de hoeveelheden van de ingrediënten uit? Of je wilt besparen op gas en elektriciteit door korter te douchen maar …
Interactieve oefening -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met contant geld
Leer aan de hand van online oefeningen omgaan met contant geld. Hoeveel wisselgeld krijg je terug als je die mooie trui koopt? Of eet samen met een vriend of vriendin en reken contant af. Hoeveel betaal je?
Interactieve oefening -
Optellen tot 5
Maak drie oefeningen.
Zijn ze juist? Dan krijg je de naam van een dier.Interactieve oefening -
Tellen en groeperen: Prowise Presenter
De tool van Prowise Presenter stelt het tellen en groeperen van hoeveelheden schematisch voor. Je kan kiezen uit verschillende thema's, elk met eigen thematisch telmateriaal.
Interactieve oefening -
Breukenlijn
Oefen het vereenvoudigen van breuken door de apen op de juiste positie op de nummerlijn te hangen.
Interactieve oefening -
Patroonreeksen aanvullen
Kies je niveau en vul de patroonreeksen verder aan. Controleer je oefening en knal het vuurwerk af.
Interactieve oefening (8) -
Geld teruggeven
Lees goed het verzoek van de klant. Bereken hoeveel geld je moet teruggeven en sleep de juiste munten en biljetten op het bord. Druk op de 'geef wisselgeld' knop om de klant zijn geld terug te geven. Je kan kiezen tot hoeveel je wilt oefenen, …
Interactieve oefening (9) -
Muntenzoeker
Dit spel werkt als een soort woordzoeker. In plaats van woorden moet je zoeken naar reeksen munten (2, 3, 4 munten) die samen de bedragen vormen die onderin staan.
Interactieve oefening (6) -
Maak een monster: Tafels oefenen
Ontwerp je monster door tafels te oefenen. Je speelt bij een juist antwoord steeds meer onderdelen vrij waarmee je dan je eigen monster kan ontwerpen.
Je kan zelf kiezen welke maaltafels je wilt oefenen. Je kan kiezen uit de tafel van 2, 3, 4, 5, 6, …
Interactieve oefening (11) -
Meneertje Klok: Leer de digitale klok
Kloklezen oefenen met meneertje Klok.
Er een analoge tijd op de grote klok en onderaan staan vier digitale klokken. De opdracht is om elke keer de juiste passende digitale klok aan te duiden.
Interactieve oefening (5) -
Mozaïeken spiegelen
Je ziet een afbeelding die voor de helft al klaar is. Maak jij de afbeelding verder af?
Interactieve oefening (7)