-
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw -
Game-based learning: Leuk om te spelen, gemakkelijk in te zetten
In deze e-module vind je een overzicht van gezelschapsspellen terug voor:
- Nederlands,
- rekenen,
- Engels,
- burgerschap.
Voor elk spel is er een video beschikbaar met informatie over het spel en tips om het spel te spelen.
Interactieve oefening (6) -
Schaal berekenen: Leerpad
Dit is een kort leerpad i.v.m. schaal berekenen. Je krijgt een uitgebreide uitleg hoe de werkelijke afstand te berekenen en een kort overzicht hoe de afstand op kaart of de schaal te bepalen, afgewisseld met enkele oefeningen.
Interactieve oefening (7)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Omtrek en oppervlakte van vlakke figuren: Leerpad
In dit leerpad leer je stap voor stap de formules voor het berekenen van de omtrek en oppervlakte, telkens afgewisseld met oefeningen.
Het leerpad bevat interactief materiaal ter verduidelijking en bij alle oefeningen krijg je onmiddellijk feedback.
Interactieve oefening (9)Leerkracht, ICT-coördinator, …