-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Schotland: Interactieve oefening
In deze Nearpod maken je leerlingen kennis met Schotland via allerlei quizzen, filmpjes, polls ...
De leerlingen maken kennis met:
- clichés en stereotypen over Schotland;
- Schotse eet- en drinkcultuur;
- het Schotse landschap.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Een dag in het leven van...: Escaperoom
Eric Murphy is een Amerikaanse expat die in Brussel woont en allerlei gekke dingen meemaakt. In deze webquest ga je een dag met hem op pad en zal je hem af en toe moeten helpen. Het is een online escape game die bv. gebruikt kan worden bij de …
Interactieve oefening (7)Organisatie, firma, vzw -
Klasactiviteiten Juf Kim: Padlet
Padlet met dagelijkse thuistaakjes. Alle domeinen worden behandeld.
Vooral voor kleuters van de derde kleuterklas met een anderstalige achtergrond.
Interactieve oefening (24)Leerkracht -
Vaderdag: Prowise Presenter
Besteed aandacht aan Vaderdag met deze digibordles. Start de les met de vraag en laat leerlingen het goede antwoord kiezen. Leer hoe de dag is ontstaan en lees samen de verschillende vaderdagversjes. Laat kinderen een eigen gedicht schrijven voor …
Interactieve oefening -
Game-based learning: Leuk om te spelen, gemakkelijk in te zetten
In deze e-module vind je een overzicht van gezelschapsspellen terug voor:
- Nederlands,
- rekenen,
- Engels,
- burgerschap.
Voor elk spel is er een video beschikbaar met informatie over het spel en tips om het spel te spelen.
Interactieve oefening (6) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
De persoonsbeschrijving: Leerpad - English File Pre-intermediate
Volg dit leerpad waarbij je personen leert beschrijven aan de hand van:
- uiterlijke kenmerken;
- karaktereigenschappen;
- tegenstellingen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht