-
STEM-spot: Planner
Deze planner helpt je bij het opstellen van een STEM-project. Bij dit stappenplan is er aandacht voor de verschillende fases van het leerproces. Meer info te vinden via de website van stemspot.be.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
Eerste Hulp Bij Instructie: Boek
Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en wiskunde, zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:
- Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of …
Fysiek materiaal -
Vormtekenen: Stappenplannen
Aan de hand van de stappenplannen tekenen leerlingen verschillende figuren. Ze leren werken met een passer en een geodriehoek en ze oefenen begrippen als loodrecht, middelpunt, lijnstuk ...
Beeld (6)Leerkracht -
Later word ik koningin: Help, mijn kleuter wil schaken en ik ken er niets van
Later word ik koningin. Help! Mijn kleuter wil schaken en ik ken er niets van is een prentenboek om jonge kinderen vanaf 4 jaar mee te nemen in de wereld van het schaken.
Dit (voor)leesboek bestaat uit twee delen. In deel één maak …
Fysiek materiaalLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Probeer gratis onze STEM en educatieve robotica kits uit
Je krijgt, als leerkracht, gedurende twee weken een gratis proefperiode voor onze STEM en educatieve robotica kits.
Ga naar onze website voor meer informatie.
Fysiek materiaal -
Vierhoeken correct benoemen: Schema
Dit schema helpt leerlingen om de juiste naam (parallellogram, rechthoek, ruit, vierkant of trapezium) van een vierhoek te vinden.
Bron: Vierhoeken correct benoemen : Stappenplan door Annelies Lannoo
Beeld (6)Leerkracht -
Turing Tumble: Knikkercomputers huurkoffer
Turing Tumble is een spel waarin de spelers mechanische knikkercomputers bouwen om logische puzzels op te lossen. Je leert tijdens het spelen concepten die gebruikt worden in computers en vaardigheden die nuttig zijn voor het programmeren …
Fysiek materiaal (3) -
Berekend! Van rekenprobleem tot dyscalculie
De kwaliteit van rekenkennis schiet dikwijls tekort. Niet-geautomatiseerde basiskennis leidt tot problemen in de verdere rekenontwikkeling: als het fundament niet stevig is, dan wankelt alles wat daarop voortbouwt. De analyse van …
Fysiek materiaal -
Maal Je Mee?: Al zingend de maaltafels leren
Al zingend leren leerlingen de maaltafels. De liedjes werden ingezonden door Maaike Cafmeyer en Mathias Sercu. Er komen verschillende muziekstijlen aan bod: van hiphop tot country, van reggae tot electro.
Bij de cd kan je ook een handboek bestellen. …
Fysiek materiaal (5) -
Getallenlijn tot en met 100
Een getallenlijn tot en met 100. Dit kan een plaatsje krijgen aan de klaswand of gebruikt worden als individuele ondersteuning.
Beeld (6)Leerkracht -
Arcade: Werking van spelconsoles
In Arcade onderzoeken de leerlingen de werking van spelconsoles door een blik te werpen op de evolutie en ontdekken ze hoe het gegevensverwerkend proces wordt uitgevoerd door de hardware. Ze maken kennis met bits en bytes en doen een …
Fysiek materiaal