-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
On This Day: Muziekkalender
Ontdek dat er in de muziekgeschiedenis gebeurde op die specifieke dag. Kijk naar events, verjaardagen, overlijdens. Je kan ook zoeken op jaar, dag of genre.
WebsiteLeerkracht, Ander -
EVn'AR: Alternatieve aandrijftechnieken voor voertuigen met AR
EVn'AR is software voor Microsoft Hololens, tablet en smartphone. Met deze app maken leerling via augmented reality kennis met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig. Ze ontdekken in deze applicatie de verschillende onderdelen van een …
App of software -
CiSTEM²: Samenwerkingsplatform
CiSTEM² is een Engelstalig online platform waarop STEM-leerkrachten met verschillende achtergronden samen kunnen werken aan geïntegreerde STEM-projecten. Dit platform vertrekt vanuit de eindtermen en een reële uitdagingen, die …
WebsiteAndere functie -
School Fab Lab AR: Machines in je klas
Met de School Fab Lab AR app haal je via augmented reality verschillende fabricagemachines in je ruimte binnen met behulp van een iPad of iPhone. Zo kan je bijvoorbeeld een 3D-printer binnenhalen waarmee je volop virtueel kan experimenteren. …
App of softwareLeerkracht -
Ecoscore: Ecologische impact auto's berekenen
Bepaal met deze tool de ecologische impact van je auto.
WebsiteLeerkracht -
Roboton.io: Virtual Robot Competitions
Roboton is een virtueel robot-competitie platform: ontwerpen, programmeren en simuleren van robots. Bouw een Sumo robot, een lijnvolgende robot of een omgekeerde slinger.
WebsiteLeerkracht -
28 to Make: Creatieve projectideeën en inspiratie
28 to Make is een serie van 28 creatieve projectideeën en inspiratie.
Met deze aanstekelijke creatieve opdrachten kunnen je leerlingen zelfstandig experimenteren met materialen, technieken, drager/ondergrond en hun beeldtaal verruimen.
WebsiteLeerkracht -
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Digitaal leren in de pandemie: best practices uit het handboek
Tijdens het academiejaar 2020-2021 gaf de wereldwijde pandemie de Europeana-gemeenschap van opvoeders de kans om relevanter te worden in hun werk om digitale cultuur te integreren in leerpraktijken en om nog verder te groeien. Evenementen zoals de …
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal -
Micro:bit: Startpagina
De BBC Micro:bit is een minicomputer waarmee je de beginselen van coderen en programmeren kan aanleren. Leerlingen kunnen er games, animaties en allerlei projecten mee ontwerpen. De Micro:bit kan je programmeren met o.a. Scratch, Python, C++, …
WebsiteICT-coördinator, Systeembeheerder