-
VEXcode VR: Unieke vormen overtrekken
Met behulp van de VR robot gaan leerlingen tijdens deze activiteit unieke vormen overtrekken. Leerlingen leren daarbij geometrische vormen herkennen. Ze beginnen met het overtrekken van de omtrek, berekenen vervolgens de omtrek en tenslotte …
Downloadbaar lesmateriaalNieuw -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Win een codeerworkshop voor jouw klas
Op maandag 14 oktober 2024 gaat de volgende editie van het Codefestival door te Brussel.
Tussen 10 uur en 12 uur kunnen jouw leerlingen deelnemen aan het grote codehoekenwerk waarbij ze ondergedompeld worden in de wereld van het …
Aankondiging -
LeerID Leerlingloket: Handleiding voor leerlingen
Op deze pagina vind je de handleiding waarmee leerlingen aan de slag kunnen gaan met het LeerID Leerlingloket. Het LeerID Leerlingloket is het leerlingengedeelte van LeerID. Hier kunnen leerlingen zich aanmelden om hun account zelf te …
Downloadbaar lesmateriaal -
Check je reactie: Poster
Een klasgesprek over online gedrag en nettiquette? Met de zes vragen op deze poster ga je meteen van start. Volg de vragen en het is al snel duidelijk of een reactie gepast is.
Een positief antwoord op alle vragen? Posten maar!
Downloadbaar lesmateriaal -
Code Week-ambassadeurs Nicky en Evelien klaar voor uitdagende opdracht: Interview
Het burgerinitiatief EU Code Week promoot tal van activiteiten rond programmeren en digitale vaardigheden. In ons land nemen tientallen organisaties deel om coderen op een leuke, aantrekkelijke manier voor jongeren bereikbaar te maken. De EU …
Artikel -
Online leerplatform: Programmeren in Python
Programmeren is het schrijven van een computerprogramma, een concrete reeks instructies die een computer kan uitvoeren. Dit gebeurt in een programmeertaal. Er bestaan véél verschilende programmeertalen, zoals Javascript, HTML, …
Website -
Klokkijken: Instructieklok
Een digitale instructieklok, met een analoge en een digitale klok en een klok met Romeinse cijfers. Voor leerlingen die de analoge klok lastig vinden, bestaat de mogelijkheid om de kleine of de grote wijzer te verbergen. Ook is het mogelijk twee …
App of software -
Online leerplatform: Arduino
De Arduino is een populaire microcontroller met ongekende mogelijkheden. Hardware en software speciaal ontwikkeld voor beginnende ontwikkelaars en iedereen geïnteresseerd in het creëren van interactieve projecten of een geautomatiseerde …
Website -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (7) -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
Bouw je eigen filmzoek-app
Tijdens deze "hands-on" workshop ontdekken we de verschillende web-technologieën waarmee websites en webapps worden gebouwd.
We maken gebruik van een online film-bibliotheek en voorzien een grafische schil om onze filmzoek-app vorm te geven. We …tot
Nascholing of activiteit