-
Literaire canon in de klas
Waarom lezen we niet vaker voor in de klas? Ga aan de slag met klassiekers uit de Nederlandstalige literatuur. Op de website Literaire canon in de klas vind je vernieuwende en toegankelijke leermiddelen, specifiek ontwikkeld om het interactief …
WebsiteNieuw -
Bedrijfsrekenen: Alle berekeningen die je als ondernemer moet kunnen maken
Leren hoe je een succesvol ondernemer wordt start met bedrijfsrekenen. Veel soorten berekeningen die ondernemers dagelijks maken kan je leren. Je kan op deze website oefenen op dit soort berekeningen door middel van interactieve oefeningen.
Weet …
Website -
IMAGE: Interactieve kaartgenerator
IMAGE is een webtool die wordt ingezet voor het genereren van thematische kaarten met behulp van NUTS-grenzen en statistische regio's. De tool ondersteunt gebruikers bij het maken van professionele statistische kaarten die voldoen aan de stijlgids …
Website -
Music Masterclasses: Volledige methode piano en muziektheorie
Op de website van Music Masterclasses worden complete muziekmethodes aangeboden. Het is een combinatie van gratis en betalende lessen. Een overzicht van alle cursussen vind je hier.
Website -
Budget Responsible: Financiële educatie voor jongeren
Ontdek op een speelse manier de financiële wereld en hoe je een budget kunt beheren. Budget Responsible is een internationaal project rond financiële educatie speciaal ontworpen voor jongeren, hun leerkrachten en ouders, die elk aan de …
Website -
Draw for Change: Lespakket rond genderongelijkheid
Draw for Change inspireert leerlingen om op actieve manier op te komen tegen genderongelijkheid.
Het gratis pakket bestaat uit drie stappen:
Stap 1
Word ondergedompeld in het thema en de wereld van de cartoonisten.
Bekijk met je klas een van de …Website -
eTeacher: Lespakket informaticawetenschappen
eTeacher biedt een online leerplatform met kant-en-klare lespakketten aan, volledig conform de nieuwste minimumdoelen informaticawetenschappen.
Experten programmeertalen en programmeeronderwijs van de KU Leuven bundelden hun expertise in …
Website -
AI in de kunst: STEM-project
Kunnen we kunst maken met artificiële intelligentie? Leerlingen uit de tweede en derde graad (secundair onderwijs) leven zich creatief uit met AI en reflecteren over het resultaat. Is dit kunst? Ook ontdekken ze hoe AI ons cultureel erfgoed …
Website -
Computationeel denken in STEM: Leerpaden Python
Tegenwoordig hebben alle wetenschappen een computationele tak, wetenschappers gebruiken steeds meer de computer om hun wetenschappelijk onderzoek vooruit te helpen. Het zijn trouwens niet enkel exacte wetenschappers, maar ook …
Website -
Python in de wiskundeles
Bij het aanbrengen van een nieuw onderwerp in de wiskundeles wil je als leerkracht graag dat leerlingen begrijpen wat er gaande is. Door ze zelf te laten rekenen aan de hand van bevattelijke voorbeelden krijgen ze inzicht in de nieuwe …
Website -
Cirkelhelden: Lespakket en workshop
Cirkelhelden neemt je mee in de wondere wereld van heldenverhalen van vroeger en nu. Je kunt Cirkelhelden op twee manieren beleven: via een gratis lespakket voor in de klas of via een begeleide workshop in de Erfgoedbibliotheek Hendrik …
Website (3) -
Studio Spook: Geïllustreerde luisterverhalen
Studio Spook maakt geïllustreerde luisterverhalen voor kinderen. Hiermee reizen ze de hele wereld rond. Hun missie is simpel en duidelijk: zoveel mogelijk kinderen doen sidderen en beven.
Website (7)