-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
Tijdsvisualisatie: Hulpmiddel
De D4E1 Timevisualization aid is ontwikkeld als gepersonaliseerd hulpmiddel om inzicht te krijgen in:
- welk dagdeel het op een bepaald moment is,
- welk dagdeel een bepaalde activiteit gebeurt,
- wanneer een actie nodig is voor activiteiten binnen …
ArtikelAndere functie -
Jonge mantelzorg: Educatief spel
Recent onderzoek toont aan dat ongeveer één op vijf jongeren jonge mantelzorger is. Vaak weten deze jongeren niet dat ze een jonge mantelzorger zijn. Hierdoor lopen ze informatie en ondersteuning mis. Zulke ondersteuning is nochtans …
AankondigingOrganisatie, firma, vzw -
De Schoolmotivatiepuzzel: Een gesprekstool om met jongeren te werken
Elke jongere gaat wel eens door een moeilijke periode, waarin het schoolse leven niet van een leien dakje loopt. Vaak vinden ze zelf de woorden niet om aan te geven waarom het mis loopt. “Ik weet het niet”, is het standaardantwoord dat …
Fysiek materiaal -
WAKOSTA?!: Een huishoudboekapplicatie
Een eenvoudige app, ontwikkeld in België. Je gebruikt deze app om al je uitgave te noteren op je smartphone. Eigenlijk is de app bestemd voor mensen en jongeren waarvoor elke euro telt, maar iedereen kan hem gebruiken om er zijn voordeel uit …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Gezond kiezen: Tips en tricks voor in de winkel
In het grootwarenhuis of in de kleinere buurtwinkel, bij de warme bakker om de hoek of in het tankstation langs de autosnelweg: overal en op zowat elk moment van de dag kan je eten kopen. Van uitgebreide boodschappen om je voorraden thuis aan te …
Fysiek materiaal -
Hoe leer ik de tafels?
In dit artikel leg ik jullie stap voor stap uit hoe je aan jouw kind de tafels kan uitleggen.
Artikel (8)Leerkracht -
Digitale bingo: Cijfers tot 6
Kleuters maken kennis met de cijfers van 1 tot en met 6. De digitale bingokaart (gemaakt met Keynote) vullen de kleuters aan met foto’s waarop het aantal voorwerpen te zien is dat aangegeven wordt door het bijhorende getalbeeld. Een …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Cijferend optellen met twee keer onthouden: Kennisclip
In dit filmpje kom je te weten hoe je eenvoudig kan cijferend optellen met twee keer onthouden. Dit aan de hand van twee voorbeelden.
VideoLeerkracht, Ander -
Cijferend optellen met één keer onthouden: Kennisclip
Hoe tel je cijferend op?
Een uitleg aan de hand van 2 voorbeelden.
Video (3)Leerkracht, Ander -
Rekenfeiten: Webapplicatie
Zijn de basisbewerkingen volledig geautomatiseerd dan wel gememoriseerd? De applicatie verzamelt deze informatie automatisch voor elke leerling. Zij oefenen vervolgens digitaal en op maat met rendabele oefenvormen. Dit kan ook thuis gebeuren. De …
App of software -
STEM-onderwijs op afstand: Databank van leermiddelen
Een databank van leermiddelen, inzetbaar voor STEM-onderwijs op afstand.
Categorieën waarop je kan selecteren:
- basisonderwijs,
- secundair onderwijs,
- eerste graad,
- tweede graad,
- derde graad.
Website (7)Leerkracht