-
Leren programmeren met LOGO
De programmeertaal Logo werd gemaakt 1967, toen dachten nog maar weinig mensen eraan om kinderen en jongeren te leren programmeren.
Het principe is simpel. Je laat Simon de schildpad bewegen door opdrachten te schrijven in de stijl van …Interactieve oefeningLeerkracht -
Digitaal leren in de pandemie: best practices uit het handboek
Tijdens het academiejaar 2020-2021 gaf de wereldwijde pandemie de Europeana-gemeenschap van opvoeders de kans om relevanter te worden in hun werk om digitale cultuur te integreren in leerpraktijken en om nog verder te groeien. Evenementen zoals de …
Vertaald door
Downloadbaar lesmateriaal -
Digitale timer: Prowise Presenter
Breng de tijd die over is om een bepaalde taak te voltooien digitaal in beeld. Wanneer de tijd verstreken is klinkt er een geluid.
Interactieve oefening -
Scorebord: Prowise Presenter
Gebruik het scorebord om de scores van verschillende personen of groepen bij te houden. De scores kunnen uit positieve en negatieve getallen bestaan.
Interactieve oefening -
Codewise: Prowise Presenter
Programmeren een ver-van-mijn-bedshow? Helemaal niet! De CodeWise programmeertool en het CodeWise kaartspel maken programmeren toegankelijk voor iedereen.
Zo gebruik je de tool CodeWise in Prowise Presenter (YouTube).
Interactieve oefening (3)