-
Rekenheld: Verbeter de rekenvaardigheid
Rekenheld helpt leerlingen met rekenproblemen om rekenachterstanden in te halen. Het programma, waarmee leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen, kan ingezet worden van het eerste tot en met het zesde leerjaar.
Website -
VEX IQ competition
's Werelds grootste en snelst groeiende academische roboticawedstrijden
VEX wedstrijden brengen STEM-vaardigheden tot leven
Alle leerlingen zijn van nature wetenschappers en ingenieurs. Ze houden van vragen stellen, knutselen, experimenteren en …Aankondiging -
Diatoetsen
Diatoetsen zijn methode-onafhankelijke volgtoetsen. Je kan Diatoetsen inzetten als compleet leerlingvolgsysteem voor taal en rekenen. Er zijn toetsen voor Nederlands, wiskunde/rekenen en Engels. De volgtoetsen laten de ontwikkeling zien volgens …
Website -
Materialen bij de rekenmethode Numicon
Numicon is een methode die kinderen meeneemt van het ordenen naar het leren rekenen. Het materiaal van Numicon maakt getallen concreet omdat kinderen getallen letterlijk kunnen zien en voelen. Kinderen met rekenproblemen krijgen inzicht in hun …
Website -
Waarom werkt Numicon bij kinderen met het syndroom van Down
De werkzaamheid van Numicon bij kinderen met het syndroom van Down is onderzocht. In dit artikel lees je meer over de onderzoeksresultaten.
Artikel -
Tellen en groeperen: Prowise Presenter
De tool van Prowise Presenter stelt het tellen en groeperen van hoeveelheden schematisch voor. Je kan kiezen uit verschillende thema's, elk met eigen thematisch telmateriaal.
Interactieve oefening -
Breukenlijn
Oefen het vereenvoudigen van breuken door de apen op de juiste positie op de nummerlijn te hangen.
Interactieve oefening -
Patroonreeksen aanvullen
Kies je niveau en vul de patroonreeksen verder aan. Controleer je oefening en knal het vuurwerk af.
Interactieve oefening (8) -
Geld teruggeven
Lees goed het verzoek van de klant. Bereken hoeveel geld je moet teruggeven en sleep de juiste munten en biljetten op het bord. Druk op de 'geef wisselgeld' knop om de klant zijn geld terug te geven. Je kan kiezen tot hoeveel je wilt oefenen, …
Interactieve oefening (9) -
Muntenzoeker
Dit spel werkt als een soort woordzoeker. In plaats van woorden moet je zoeken naar reeksen munten (2, 3, 4 munten) die samen de bedragen vormen die onderin staan.
Interactieve oefening (6) -
Maak een monster: Tafels oefenen
Ontwerp je monster door tafels te oefenen. Je speelt bij een juist antwoord steeds meer onderdelen vrij waarmee je dan je eigen monster kan ontwerpen.
Je kan zelf kiezen welke maaltafels je wilt oefenen. Je kan kiezen uit de tafel van 2, 3, 4, 5, 6, …
Interactieve oefening (11) -
Meneertje Klok: Leer de digitale klok
Kloklezen oefenen met meneertje Klok.
Er een analoge tijd op de grote klok en onderaan staan vier digitale klokken. De opdracht is om elke keer de juiste passende digitale klok aan te duiden.
Interactieve oefening (5)