-
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Functioneel aan de slag met getalbeelden
Rekenen zit in de gewone dagelijkse dingen. De kinderen op de Vijfkamp in Eindhoven bespreken elke dag wie er is. Ze zien meteen hoeveel, zonder te tellen.
Beeld (9) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Begrippen: Groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort
Je oefent op de begrippen: groot, klein, hoog, laag, veel, weinig, lang en kort. Je doet dit aan de hand van flitskaarten of een spelletje!
Interactieve oefening (13)ICT-coördinator, Ander -
Number Match: Hoeveelheden tellen
Tel de getelde hoeveelheden.
Duid het kaartje aan waarop evenveel voorwerpen staan of waarop het bijhorende getal staat.Je kan kiezen uit twee spelletjes: memory of de open kaarten met elkaar combineren.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Memory: Pepernoten tellen
Vind de juiste getallen en pepernoten bij elkaar. Je speelt een memoryspel waarbij je de pepernoten moet tellen en de vervolgens de getallen erbij moet herkennen.
Interactieve oefening