-
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Filmproject 14-18 in beeld: Applicatie op tablet
In het kader van de herdenking van WO I kunnen de jongeren zelf een filmproject maken aan de hand van twintig historische personages en moeten daarvoor bepaalde kritische en creatieve keuzes maken. Ze maken gebruik van de methodiek digital story …
App of softwareLeerkracht, Ander -
14-herd18: Educatief filmproject WOI op tablet
Het doel van het educatieve project is om leerkrachten en leerlingen aan de hand van een voorbereiding in de klas een overzicht te geven van wat er over WOI aanwezig is in de Westhoek en ze enthousiast te maken om een uitstap te plannen. In het …
Fysiek materiaalOrganisatie, firma, vzw