-
Tax On Web leren kennen
Dit is een eerste kennismaking met Tax-on-web om vertrouwd te worden met de toepassing. Hier kunnen de leerlingen later verder op bouwen om een belastingaangifte te leren invullen. Wat staat er in elk vak? Wie moet welke vakken invullen?
Interactieve oefeningLeerkracht -
Basis computerbegrippenspel
Dit memoryspel laat je kennis maken met basis computerbegrippen. Je kan het spel alleen spelen maar het is nog leuker om het samen te spelen.
Interactieve oefening -
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
MicroBlocks: Leren programmeren
MicroBlocks is een gratis, Scratch-achtige programmeertaal voor het leren werken met educatieve microcontrollerboards zoals de Micro:bit, Adafruit Circuit Playground Express en vele andere. MicroBlocks is een live programmeersysteem.
Klik op een …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Gsm kopen: Opdracht geld beheren
BookWidgets waarmee je de Geld: Themabundel kan evalueren. De leerlingen zoeken info op over de aankoop van een gsm en een abonnement. Daarnaast bekijken ze ook verschillende spaarboekjes en de rentes.
Bron: Geld: Themabundel door Kathleen Fontaine
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
De Week van Karrewiet: Vragenreeks 9 december 2023
BookWidget bij De week van Karrewiet waarbij de leerlingen meerkeuzevragen beantwoorden en gatenteksten invullen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
De Week van Karrewiet: Vragenreeks 2 december 2023
BookWidget bij De week van Karrewiet waarbij de leerlingen meerkeuzevragen beantwoorden en gatenteksten invullen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
AI Emoji Generator: Ontwerp emoticons met AI
Met de AI Emoji Generator ontwerp je aan de hand van artificiële intelligentie unieke emoji's of emoticons. Je geeft een tekstuele prompt in en de website of iOS-app ontwerpt een emoticon volgens de opgegeven beschrijving. De ontworpen …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Literaire bouwstenen van een verfilmd verhaal: Verwerkingsoefening - Campus Nederlands 2
Deze Bookwidgets gaat over de literaire bouwstenen van een verfilmd verhaal. Het materiaal sluit aan bij het leerwerkboek plus, meerbepaald bij de leerstof uit deel 2, les 19.
Beginsituatie
- De leerlingen kennen beschrijvend, opsommend, …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
YOUCA Action Day 2024
Op 17 oktober 2024 is het YOUCA Action Day. Dan engageren 15.000 leerlingen zich om één dag te gaan werken. Het loon, 60 euro, dat ze die schooldag verdienen, wordt gebruikt om geëngageerde jongeren wereldwijd te …
Aankondiging -
Persvrijheid: Actualiteitsopdracht
De leerlingen gaan na hoe het gesteld is met persvrijheid in de wereld (ze krijgen een website aangereikt en moeten daar zelf de nodige informatie opzoeken adhv een wereldkaart). Ze krijgen ook een meningsvraag en woorden als 'censuur' en …
Interactieve oefeningLeerkracht