-
Speel pong met je webcamera
Pong is één van de eerste computergames. Nu kan je pong spelen met je webcamera.
Leuk voor kinderen of ouderen die lichaamsbeweging nodig hebben.
Multipong speel je met meerdere toestellen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Handleiding schoolmoestuin
Eten doen we de hele dag door, maar veel kinderen weten niet dat maïs, aardbeien en sla ooit kleine zaadjes waren.
Via de schoolmoestuin kun je kinderen laten kennismaken met het wonderlijk proces van zaadje tot plant. De schoolmoestuin is …
Artikel -
Gynzy: Tijd om les te geven
Gynzy biedt Interactieve software aan, om het gebruik van je digibord te verbeteren. Je vindt er educatieve tools en spelletjes voor het digibord. Er is adaptieve verwerking voor je leerlingen waarop ze op hun eigen niveau kunnen oefenen.
App of software -
Een codeercadeau onder de kerstboom
Zoek je een leuk én een educatief cadeau? Waarom geen programmeerbare robot? Ook voor kleuters! Dit artikel geeft een beknopt overzicht van de leukste digi-cadeautjes waarmee je kinderen leert coderen en programmeren.
ArtikelLeerkracht -
De prinses die alles weten wou: Een digitaal wetenschapssprookje
Met dit digitale prentenboek werk je in de klas aan leesvaardigheid en aan wetenschappelijke vaardigheden. De vragen die voorkomen in het boek lenen zich voor dialooggesprekjes.
Er was eens een prinses… Zo begint dit meeslepende sprookje …
App of software (7)Leerkracht -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Waarom is handen wassen zo belangrijk in tijden van virusverspreiding?
In het artikel vind je twee educatieve filmpjes waarin duidelijk te zien is waarom het van belang is om je handen te wassen met zeep én hoe een virus zich kan verspreiden via je handen.
Artikel (8)Leerkracht -
STEM en speelgoed
Wat is STEM? Hoe kan je kinderen aanzetten tot STEM-activiteiten? En welke doe-dozen komen in aanmerking om de STEM-vaardigheden te ontwikkelen?
Ontdek het in het artikel en in de webshop.
Artikel (6) -
Robotizen: Kid learn coding robot
Je leert de basis van het programmeren met computers en robots via een waaier aan interactieve leeractiviteiten in een interessant verhaal.
Het spel is geschikt voor kinderen van vier tot negen jaar.
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Good practices bij Verhalend Ontwerp en STE(A)M-activiteiten in de derde kleuterklas
De methode Verhalend Ontwerp, ook wel gekend als Storyline Approach, is nog niet zo bekend in België. Om leerkrachten kleuter- en lager onderwijs toch de kans te geven een dergelijke didactiek te leren kennen, worden in dit draaiboek de …
Artikel (16)Student (lerarenopleiding) -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6) -
Kleutereiland: Spelletjes voor de kleuterklas van Meester Dennis
Kleutereiland is een app van Meester Dennis. Kinderen van 3 tot 6 jaar kunnen met deze applicatie oefenen met het voorbereidend lezen, tellen, rekenen, cijferherkenning en nog veel meer.
Vragen, opdrachten en menu’s worden uitgesproken …
App of softwareSchool/onderwijs