-
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
360°-tour maken met Xerte: Stappenplan
Met Xerte kan je interactieve 360°-tours creëren. Een 360°-afbeelding vormt de basis van de tour. Daaraan kan je andere 360°-afbeelding koppelen, zodat gebruikers zich als het ware voortbewegen in de locatie.
Elke 360°-afbeelding …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Opsomming van leermiddelenwebsites
In het kader van het DigCompEdu-model, domein digitale bronnen, is deze opsomming een hulpmiddel om onderstaande doelstellingen te bereiken.
- Je kan snel digitale leermiddelen vinden die passen bij je leerdoel en je doelgroep.
- Je kan digitale …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
LeerID Leerlingloket: Handleiding voor leerlingen
Op deze pagina vind je de handleiding waarmee leerlingen aan de slag kunnen gaan met het LeerID Leerlingloket. Het LeerID Leerlingloket is het leerlingengedeelte van LeerID. Hier kunnen leerlingen zich aanmelden om hun account zelf te …
Downloadbaar lesmateriaal -
LeerID Schoolloket: Technische ondersteuning voor beheerder
Op deze pagina vind je de handleidingen en informatie die je als LeerID-beheerder nodig hebt om te werken met LeerID:
- Hoe maak je LeerID-accounts aan en hoe beheer je ze daarna?
- Hoe kan je applicaties zichtbaar maken voor je leerlingen in het LeerID …
Downloadbaar lesmateriaal -
Games in de klas: Richtlijnen voor succesvolle leerdoelen
Het handboek Games in de klas is bedoeld als leidraad voor leerkrachten die videogames in hun lessen willen verwerken. Je vindt er de achtergrondkennis in die je nodig hebt om videogames in te zetten als educatieve tools. Er staan ook heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal -
Professioneel engagement en digitale bronnen: ICT-tips en -tricks
Vaak werken leerlingen en leraren op school zowel in een elektronische leeromgeving zoals Smartschool en daarnaast ook in een cloudomgeving zoals Microsoft 365 of Google Workspace. De syllabus uit deze bijdrage bundelt een heleboel ICT-tips en …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Een codeeractiviteit registreren op EU Code Week: Handleiding
Tijdens de EU Code Week in oktober vinden er jaarlijks heel wat codeeractiviteiten plaats in heel Europa. De EU Code Week is een burgerinitiatief dat erop is gericht om programmeren en digitale vaardigheden op een leuke, aantrekkelijke manier voor …
Downloadbaar lesmateriaalICT-coördinator -
EV'nAR: Handleiding
EV'nAR is een AR-tool die je kan gebruiken op de Microsoft Hololens, smartphone en tablet. Met behulp van deze app kan de leerling via augmented reality kennis maken met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig.
Downloadbaar lesmateriaal -
EU Code Week 2023: Toolkit
Deze toolkit bundelt verschillende laagdrempelige tools om met programmeren aan de slag te gaan in de klas of op school. Bij elke toepassing krijg je info over prijs, doelgroep, benodigdheden en een handige link naar nuttige leermiddelen op …
Downloadbaar lesmateriaal (7) -
EU Code Week 2023: Inspiratiegids
In deze beknopte inspiratiegids vind je info en tips over het organiseren van activiteiten tijdens de EU Code Week. Tijdens dit jaarlijks event besteden we in heel Europa aandacht aan programmeren en computationeel denken met verschillende …
Downloadbaar lesmateriaal -
Hoe typ ik met mijn Chromebook?: Posters
Drie handige posters om het typen op een Chromebooktoetsenbord te verduidelijken. Leerlingen kijken naar het voorbeeld op de poster om het juiste symbool of cijfers te typen.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht