-
Vingers: Woordenschat
Verbind de woorden met de juiste vingers.
Interactieve oefening -
Bad News: Game over desinformatie
In Bad News kruip je in de huid van een nepnieuwsmaker. Je mag alle schijn van ethiek laten vallen en in plaats daarvan het pad van een echte mediamagnaat zonder geweten volgen. Hou wel een oog op je volgers en geloofwaardigheidsmeters. Aan jou de …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Delen van het gezicht
Verbind de afbeeldingen met de juiste plaatsen op het gezicht.
Interactieve oefening -
Dokterspel: Verzorg de gewonde
Een kind is heel zwaar ten val gekomen. Wat kan je allemaal doen om de wonden te verzorgen?
In dit spel volg je stap voor stap de instructies:
- de wonden spoelen en ontsmetten;
- de breuken opsporen en de wonden verdoven;
- de gebroken botten …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond biodiversiteit met volgende opdrachten:
- bekijk de filmpje Moestuinen (KRO Kindertijd) en beantwoord de vraag;
- bekijk het filmpje Mier heeft een probleem (MOS) en beantwoord de vragen;
- bekijk het filmpje Elise de eekhoorn …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Syncthing: Continue bestandssynchronisatie
Syncthing is een programma voor continue bestandssynchronisatie. Het synchroniseert bestanden tussen twee of meer computers in realtime, veilig beschermd tegen nieuwsgierige blikken. Je kiest zo zelf waar jouw gegevens bewaard worden.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI: Test of je de machinevertalingen kan herkennen!
Wist je dat we online en in het dagelijks leven heel vaak te maken krijgen met machinevertalingen? Dankzij artificiële intelligentie zijn deze vertalingen steeds moeilijker te onderscheiden van vertalingen gemaakt door mensen. Maar toch …
Interactieve oefening -
Afval sorteren
Sleep het afval naar de juiste container.
Is het pmd, gft, papier of restafval?Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Flowgorithm: Leer programmeren
Deze online cursus biedt een introductie tot programmeren door middel van basisconcepten zoals algoritmes, variabelen, loops, condities en functies, zonder het gebruik van een specifieke programmeertaal. In plaats daarvan maakt het gebruik van …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape eenvoudig
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het einde …
Interactieve oefening (6) -
EU Code Week Escaperoom: Eduscape
Deze online escaperoom is gemaakt door de leading teachers van de EU Code Week in België. Ideaal als starter voor de EU Code Week in jouw klas.
De escaperoom bestaat uit enkele leuke puzzels die de leerlingen kunnen oplossen om tot aan het …
Interactieve oefening (5) -
Kijk wat ik al (w)eet: Spelenderwijs gezonde voeding ontdekken
Eenvoudig interactief spelletje om kleuters te betrekken in de wereld van lekker en gezond eten.
Hoe vroeger kinderen gezonde eetgewoonten aanleren, hoe groter de kans dat ze die een leven lang meenemen. Dat is soms een uitdaging voor zorgfiguren. …
Interactieve oefening