-
Rekentaal: Hulpkaarten wiskunde
Fiches met rekentaal bij de vier bewerkingen.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Wiskundehulp in Edge: Stappenplan
In Microsoft Edge kan je de tool wiskundehulp activeren om wiskundeproblemen op te lossen.
In het stappenplan kom je te weten hoe je deze tool kan gebruiken om oefeningen op te lossen, te verbeteren, tussenstappen te zien en om vijf gelijkaardige …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Maateenheden omzetten: Stappenplan
Hulpfiche om maten gemakkelijker te herleiden in een tabel.
Downloadbaar lesmateriaal (50)Leerkracht -
Getalbeelden van 10 tot 20 met euro's
Voorstelling van de getallen tussen tien en twintig met euromunten en briefjes van tien euro.
Downloadbaar lesmateriaal (14)Leerkracht -
Breuken: Hulpkaarten voor het vijfde leerjaar
Op deze hulpkaarten vinden leerlingen info i.v.m. de leerstof rond breuken:
- de delen van een breuk,
- een breuk nemen van een getal,
- soorten breuken (stambreuken, gelijkwaardige breuken, ...),
- bewerkingen met breuken,
- breuken groter dan 1 …
Downloadbaar lesmateriaal (141)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Grafisch programmeren: Scratch
Uitgewerkte oefening waarbij Scratch als grafische programmeertaal wordt gebruikt.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht