-
Wat is een isomosnijder?
Een schuimsnijder is een elektrisch apparaat dat dient om handmatig of computergestuurde vormen uit polystyreen schuim (piepschuim of Isomo) te snijden. Door een fijne gloeidraad smelt er een …
Website -
Online leerplatform: Arduino
De Arduino is een populaire microcontroller met ongekende mogelijkheden. Hardware en software speciaal ontwikkeld voor beginnende ontwikkelaars en iedereen geïnteresseerd in het creëren van interactieve projecten of een geautomatiseerde …
Website -
The IT Garage: STEM-academie en STEM-atelier
The IT Garage is een erkende STEM-academie in hart van Brussel.
Zowel scholen als personen kunnen bij ons langskomen om te werken aan STEM-projecten.
In onze STEM-academie kan je met je klas of organisatie terecht voor STEM-lessen en …Website -
Tyyp: De typecursus voor jouw school
Met Tyyp leren kinderen al spelend blind typen. De cursus legt alles duidelijk uit met leuke instructiefilmpjes. Leerlingen kunnen de cursus volledig zelfstandig afwerken. Door de oefeningen af te wisselen met typespelletjes blijft het leuk.
…Website -
Schoolblocks: Toekomstgericht lesmateriaal voor scholen
Interactief lesmateriaal voor leerlingen en persoonlijke ondersteuning voor docenten voor een goede implementatie. We zorgen ervoor dat jouw klas klaar is voor de maatschappij van nu en de toekomst.
Website -
Festo: Festo4Students
Festo ontwikkelt oplossingen voor automatisatie en voorziet technische opleidingen. Via hun didactische website stellen ze diverse leermiddelen ter beschikking zoals:
- oefenbundels,
- presentaties,
- kennisdossiers,
- leersystemen,
- software voor …
Website -
Dag van de Wetenschap
Een leven zonder wetenschap en technologie? Dat is er één zonder auto, zonder medicijnen, zonder bril en zonder smartphone. Moeilijk in te beelden, toch? Dagelijks creëren tal van onderzoekers nieuwe toepassingen en …
Website -
Game(L)over: Evenwichtig gamen
Gamen is fun! Maar het kan ook veel tijd en energie opeisen. Is er naast het gamen nog tijd voor andere hobby’s, vrienden, school en familie? Twijfelt een jongere of zijn gamegedrag nog wel oké is? Maakt een ouder zich zorgen over het …
Website -
Digitale Methode: Digitale schoolboeken
Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen.
Website (13) -
Tandwielen: Begeleidend materiaal
Je krijgt een overzicht van terminologie met betrekking tot tandwielen, zoals:
- steek,
- richting,
- hoeksnelheid,
- overbrengingsverhouding,
- koppelmoment (torque).
Alle deze concepten worden uitgelegd met behulp van geïllustreerde voorbeelden.
Website -
Typ10: Methode om blind te leren typen
Typ10 is een (betalende) methode om zowel kinderen, jongeren als volwassenen te leren typen op hun eigen tempo en hun eigen niveau.
De methode werd speciaal ontwikkeld voor kinderen met een leerstoornis (dyslexie, ASS, dyspraxie,...) maar is ook …
Website -
Europe Code Week
Leren programmeren helpt ons de snel veranderende wereld om ons heen te begrijpen, ons begrip van de werking van technologie te vergroten en vaardigheden en mogelijkheden te ontwikkelen om nieuwe ideeën te ontdekken en te innoveren.
De …
Website (5)